De voorzitter opent de zitting op 24/01/2022 om 19:25.
De voorzitter vraagt het akkoord van de raad om het punt "Lastvoorwaarden en gunningswijze van de overheidsopdracht: aanleg van 3 extra padelvelden met inbegrip van omgevingswerken" bij hoogdringendheid aan de dagorde toe te voegen, de raad gaat met unanimiteit akkoord.
Gelet op art. 32 en 277§1 van het decreet lokaal bestuur van 12 december 2017;
Art. 1: De notulen van de raadszitting van 16 december 2021 worden goedgekeurd.
Gelet op de Nieuwe Gemeentewet van 24 juni 1988, artikel 134 §1 betreffende de bevoegdheid van de burgemeester om politieverordeningen te maken;
Gelet op de Nieuwe Gemeentewet van 24 juni 1988, artikel 135 §2 betreffende de bevoegdheid van de gemeenten om passende maatregelen te nemen om rampen en plagen, zoals epidemieën en epizoötieën te voorkomen en het verstrekken van de nodige hulp om ze te doen ophouden;
Gelet op de wet van 14 augustus 2021 betreffende de maatregelen van bestuurlijke politie tijdens een epidemische noodsituatie, artikel 4, § 2 betreffende de bevoegdheid van de burgemeester die maatregelen kan nemen die strenger zijn ten opzichte van de federale maatregelen zo de lokale omstandigheden dit vereisen;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 28 betreffende de openbaarheid van de vergaderingen van de gemeenteraad;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 63, betreffende de bevoegdheden van de burgemeester die naast zijn bevoegdheden voor de uitvoering van de politiewetten, politiedecreten, politieverordeningen, politiereglementen en politiebesluiten, voor de bestuurlijke politie op het grondgebied van de gemeente en voor dringende politieverordeningen eveneens bevoegd is voor de uitvoering van de wetten, de decreten en de uitvoeringsbesluiten van de federale overheid, het gewest of de gemeenschap tenzij die bevoegdheid uitdrukkelijk aan een ander orgaan van de gemeente is opgedragen;
Gelet op het Koninklijk Besluit van 28 oktober 2021 houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie te voorkomen of te beperken;
Gelet op het ministerieel schrijven van 01 november 2021 betreffende het aannemen van lokale maatregelen van bestuurlijke politie met het oog op de bestrijding van de epidemische noodsituatie en de uitvoering van de procedure Local Outbreak Management;
Gelet op de politieverordening van de burgemeester van 11 januari 2022 tot het laten doorgaan van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn zoals gepland op 24 januari 2022 in virtuele zitting met live-streaming in het kader van de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Overwegende de verklaring van de Wereldgezondheidsorganisatie van 30 januari 2020 met betrekking tot de noodtoestand inzake de openbare gezondheid op internationaal niveau, in het bijzonder met betrekking tot de besmettelijkheid en het sterfterisico;
Overwegende dat het coronavirus COVID-19 als een pandemie werd verklaard door de Wereldgezondheidsorganisatie op 11 maart 2020, met een aanzienlijke verspreiding binnen Europa en België;
Overwegende dat de WHO op 16 maart 2020 het hoogste dreigingsniveau heeft uitgeroepen aangaande het coronavirus COVID-19 die de wereldeconomie destabiliseert en zich snel verspreidt over de wereld;
Overwegende de inleidende toespraak van de directeur-generaal van de WHO van 12 oktober 2020 die aangaf dat het virus zich voornamelijk verspreidt tussen nauwe contacten en aanleiding geeft tot opflakkeringen van de epidemie die onder controle zouden kunnen worden gehouden door middel van gerichte maatregelen;
Overwegende de verklaring van de directeur-generaal van de WHO Europa van 15 oktober 2020, die aangeeft dat de situatie in Europa zeer onrustwekkend is en dat de overdracht en besmettingsbronnen plaatsvinden in de huizen, binnen in publieke plaatsen en bij de personen die de zelfbeschermingsmaatregelen niet correct naleven;
Overwegende dat ons land sinds 13 oktober 2020 op nationaal niveau in alarmniveau 4 (zeer hoge altertheid) zit;
Overwegende de verklaring van de directeur-generaal van de WHO Europa van 29 april 2021, die aangaf dat individuele en collectieve gezondheidsmaatregelen dominante factoren blijven bij het bepalen van het verloop van de pandemie; dat we ons bewust moeten zijn van het feit dat vaccins alleen de pandemie niet zullen beëindigen; dat in de context van de pandemie het een combinatie van vaccins en krachtige gezondheidsmaatregelen is die ons de duidelijkste weg naar het normale biedt;
Overwegende de verklaring van de directeur-generaal van de WHO Europa van 1 juli 2021, waarin wordt benadrukt dat door het bestaan van nieuwe varianten – in het bijzonder de verontrustende Deltavariant –, de nog steeds ontoereikende vaccinatiegraad, en de toename van het aantal reizen, een risico bestaat op een nieuwe besmettingsgolf in de Europese regio; dat derhalve een beroep wordt gedaan op de verantwoordelijkheid van burgers, vakantiegangers en reizigers, met name wat betreft de noodzaak zich te laten vaccineren;
Overwegende de verklaring van de directeur-generaal van de WHO Europa van 30 augustus 2021, waarin wordt benadrukt dat door het bestaan van de meer besmettelijke Delta-variant, de versoepelingen in de gezondheidsmaatregelen, en de toename van het aantal reizen, er sprake is van een stijging in het aantal besmettingen; dat dit gepaard gaat met een toenemende druk op de ziekenhuizen en een toename in het aantal sterfgevallen; dat het bijgevolg van belang is standvastig te zijn in het hanteren van verschillende beschermingsmaatregelen, waaronder vaccinaties en mondmaskers;
Overwegende de inleidende toespraak van de directeur-generaal van de WHO van 30 november 2021 die aangaf dat de opkomst van elke nieuwe variant onze aandacht zou moeten trekken, in het bijzonder de Omikron-variant; dat hoe langer de pandemie voortduurt door de gezondheids- en sociale maatregelen niet op een gepaste en coherente manier te implementeren, des te meer het virus een kans wordt gegeven om te muteren op manieren die we niet kunnen voorspellen of voorkomen; dat de Delta-variant reeds een zeer besmettelijke en gevaarlijke variant is; dat de middelen waarover we beschikken moeten worden ingezet om de verspreiding van de Delta-variant te voorkomen en om levens te redden; dat daardoor ook de verspreiding van de Omikron-variant zal worden voorkomen;
Overwegende de urgentie en het risico voor de volksgezondheid dat het coronavirus COVID-19 met zich meebrengt voor de bevolking;
Overwegende dat sterk wordt aanbevolen om de sociale contacten maximaal te beperken;
Overwegende dat het coronavirus COVID-19 een infectieziekte is die meestal de longen en luchtwegen treft; dat het coronavirus COVID-19 wordt overgedragen van mens op mens via de lucht; dat de overdracht van de ziekte lijkt plaats te vinden via alle mogelijke emissies via de mond en de neus;
Overwegende dat de huidige epidemiologische situatie nog steeds zeer ernstig en precair is; dat waakzaamheid geboden blijft; dat verregaande en ingrijpende maatregelen onvermijdelijk blijven om de situatie onder controle te houden; dat de maatregelen zich verder opdringen om de overdracht van het virus tegen te gaan door ondermeer de intensiteit en de duur van het contact tussen personen in een besloten ruimte te beperken; dat in de afgelopen en komende maanden de toegenomen mobiliteit, fysieke interacties en bijeenkomsten kunnen leiden tot meer overdracht in Europa; dat noch de testing, noch het toedienen van vaccins een vervanging is voor het naleven van maatregelen; dat het coronavirus COVID-19 nog steeds op het Europese grondgebied circuleert;
Overwegende dat de snelheid waarmee nieuwe varianten in België zich kunnen verspreiden beïnvloed wordt door de viruscirculatie, die momenteel nog gedeeltelijk wordt veroorzaakt door de Delta-variant; dat de Omikron-variant bovendien aan een uiterst snelle opmars bezig is; dat doeltreffende actie noodzakelijk is om de viruscirculatie minder impactvol en beter beheersbaar te maken; dat het gezien de precaire epidemische situatie en de onzekerheden rond de Omikron-variant noodzakelijk is om de contacten binnen preventief te beperken;
Overwegende dat om de verdere verspreiding van het virus te verhinderen met het oog op de beperking van de uiterst ernstige gevaren voor de volksgezondheid reeds diverse maatregelen werden genomen door de federale overheid; dat het voor zich spreekt dat deze maatregelen strikt dienen te worden opgevolgd; dat lokale besturen hierin een belangrijke rol spelen;
Overwegende dat een lokaal bestuur de specifieke opdracht heeft om te voorzien, ten behoeve van de inwoners, in een goede politie, met name over de zindelijkheid, de gezondheid, de veiligheid en de rust op openbare wegen en plaatsen en in openbare gebouwen; dat het behoort tot de taak en bevoegdheid van de gemeenten en van de burgemeester in het bijzonder tot het nemen van passende maatregelen om epidemieën, zoals de ernstige dreiging die het COVID-19-virus met zich meebrengt, te voorkomen;
Overwegende dat de gemeenteoverheden op grond van deze algemene politiebevoegdheid maatregelen kunnen nemen om de openbare orde in de ruimste zin van het woord binnen de gemeente te verzekeren; dat op grond van de artikelen 134 en 135, § 2, 5° van de Nieuwe Gemeentewet de burgemeester bevoegd is voor de vrijwaring van de openbare orde (zijnde rust, veiligheid en gezondheid) op openbare en publiek toegankelijke plaatsen; dat hij een politieverordening kan maken bij onvoorziene gebeurtenissen waarbij het stilzitten kan leiden tot schade voor de inwoners;
Overwegende dat er dringend maatregelen moeten worden genomen om de verdere verspreiding van het COVID-19-virus tegen te gaan in het kader van de bescherming van de openbare gezondheid;
Overwegende dat een groot aantal inwoners van de gemeente Koksijde tot de meest kwetsbare groep behoort en bijzondere maatregelen zich opdringen ter bescherming van de gezondheid van deze bevolkingsgroep;
Overwegende de mogelijks problematische situatie voor het ziekenhuis te Veurne in het geval van een effectieve grootschalige uitbraak in de gemeente;
Overwegende dat de lokale en provinciale besturen essentiële diensten zijn, waarvan de werking verzekerd moet worden;
Overwegende dat ook voor het voeren van vergaderingen lokale besturen de nodige maatregelen dienen te nemen en het goede voorbeeld dienen te geven;
Overwegende dat volgens de richtlijnen van het Agentschap voor Binnenlands Bestuur het lokaal bestuur tijdens de huidige gezondheidssituatie autonoom beslist over de wijze van vergaderen; dat de vergadering fysiek, hybride of digitaal kan doorgaan;
Overwegende dat de keuze op welke wijze het bestuur vergadert, een weloverwogen keuze dient te zijn; dat een lokale afweging dient te worden gemaakt; dat hierbij ook de mogelijkheid om digitaal te vergaderen moet meegenomen worden; dat juridisch beschouwd de manier waarop vergaderd wordt fysiek, hybride of digitaal kan zijn en dat de afweging ligt bij het lokaal bestuur zelf;
Overwegende dat bij een fysieke vergadering het essentieel is dat de geldende richtlijnen rond hygiëne en social distancing worden gerespecteerd; dat bovendien de fysieke vergadering ook toegankelijk moet zijn voor pers en publiek; dat de openbaarheid een wezenlijke waarborg is voor de democratische werking van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn; dat de fysieke vergadering ook om gezondheidsredenen veilig moet kunnen doorgaan;
Overwegende dat tijdens de federale fase een gemeenteraad en een raad voor maatschappelijk welzijn via videoconferentie kan worden georganiseerd waarbij de openbaarheid wordt gegarandeerd door live-streaming;
Overwegende dat gelet op de huidige gezondheidssituatie het niet raadzaam is om de geplande gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn volledig fysiek te laten doorgaan;
Overwegende dat er voldoende mogelijkheden bestaan om op een volledige digitale manier te vergaderen;
Overwegende dat na afweging blijkt dat een hybride vergadering in Koksijde niet tot de beste oplossing leidt; dat een volledige virtuele vergadering overzichtelijker is; dat op deze manier iedereen de kans wordt gegeven om aan de discussie deel te nemen en aan het publiek de mogelijkheid wordt gegeven om de zitting virtueel bij te wonen; dat dit minder haalbaar lijkt indien èn fysiek èn virtueel (hybride) wordt vergaderd.
Art. 1: De in bijlage van dit besluit opgenomen politieverordening van de burgemeester van 11 januari 2022 tot het laten doorgaan van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn zoals gepland op 24 januari 2022 in virtuele zitting met live-streaming in het kader van de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken, wordt bekrachtigd.
Gelet op art. 2, 40, 41 van het decreet lokaal bestuur;
Gelet op art. 54 van het decreet van 21 oktober 1997 en latere wijzigingen betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu - het zogenaamde 'natuurdecreet';
Gelet op het actieplan 17 en act-156 van het gemeentelijk meerjarenplan waarin vooropgesteld werd een samenwerking/toetreding tot het Regionaal Landschap Westhoek te overwegen in het kader van het nemen van stimulerende maatregelen voor het verhogen van de biodiversiteit, het beheren van natuur en het voorzien van natuurbeleving;
Overwegende dat een Regionaal landschap een streekorganisatie is die wil bijdragen tot de duurzame ontwikkeling van de regio en voor de bevolking en bezoeker een regionale en lokale meerwaarde wil verwezenlijken door te werken op landschapszorg en - ontwikkeling, biodiversiteit, groen in de stad, regiokennis en fierheid en kwalitatieve recreatie in eigen streek;
Overwegende dat een Regionaal landschap een duurzaam samenwerkingsverband betreft tussen maatschappelijke en bestuurlijke actoren en het statuut heeft van private rechtspersoonlijkheid onder de vorm van een vereniging zonder winstoogmerk, dat de provincies bevoegd zijn voor de erkenning, subsidiëring en opvolging van de regionale landschappen;
Overwegende dat het Regionaal Landschap Westhoek o.a. inzet op het realiseren van landschapsprojecten bij particulieren en/of landbouwers, het organiseren van een samenaankoop van streekeigen plantgoed, het opzetten van een ploeg vrijwilligers om natuurbeheerwerken uit te voeren (vb. knotten van bomen), het ondersteunen van gemeenten bij bomen - en groenbeheer, ... en optioneel ondersteuning kan bieden bij gemeentelijke projecten en een coördinerende rol kan spelen bij PDPO, Leader en Interreg-projecten;
Overwegende dat in ruil voor de basisdienstverlening een bijdrage vooropgesteld wordt van 0,25 euro/inwoner, voor Koksijde komt dit op 5.467 euro; dat er via een regionaal landschap effectief werk wordt gemaakt van de versterking van het landschap/natuur waarbij de gemeentelijke bijdrage efficiënt kan worden ingezet door de schaalvergroting en versterkt wordt door de subsidie van o.a. de provincie West-Vlaanderen;
Overwegende de vraag naar mogelijkheid om toe te kunnen treden tot het Regionaal Landschap Westhoek door het college van burgemeester en schepenen op 30 oktober 2020 en de principiële aanvaarding van de kandidatuurstelling door de Algemene Vergadering van het Regionaal Landschap op 17 juni 2021;
Overwegende dat een voorstel tot formele samenwerkingskomst werd ontvangen op 26 november 2021 als opstap naar een definitiever overeenkomst die in 2022 op uniforme wijze aan alle deelnemende gemeenten zal worden voorgelegd;
Overwegende dat drie vertegenwoordigers (desgewenst elk met plaatsvervanger) kunnen worden aangesteld voor de algemene vergadering, dat voorgesteld wordt om hiertoe de schepen van leefmilieu, een raadslid van de meerderheid en een raadslid van de minderheid aan te duiden;
Overwegende dat één ambtelijke vertegenwoordiger als adviserend lid van de algemene vergadering kan worden aangesteld, dat voorgesteld wordt om hiertoe het diensthoofd Milieu & Duurzame Ontwikkeling aan te duiden;
Overwegende dat één vertegenwoordiger (desgewenst met plaatsvervanger) als stemgerechtigd lid van het bestuursorgaan kan worden aangesteld, dat deze gekozen kan worden uit één van de vertegenwoordigers die aangeduid werden voor de algemene vergadering; dat voorgesteld wordt om hiertoe de schepen van leefmilieu (met als plaatsvervanger het diensthoofd Milieu & Duurzame Ontwikkeling) aan te duiden;
Art. 1: De gemeenteraad beslist om toe te treden tot het Regionaal Landschap Westhoek volgens de voorwaarden en afspraken in de samenwerkingsovereenkomst, zoals opgenomen in bijlage van dit besluit.
Art. 2: De gemeenteraad stelt volgende vertegenwoordigers aan:
Gelet op de artikel 68 van de wet van 15 mei 2007 op de civiele veiligheid;
Gelet op artikelen 42 en 43 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur;
Overwegende dat, bij gebreke aan overeenstemming tussen de gemeenten en steden van de hulpverleningszone Brandweer Westhoek, de gouverneur ambtshalve is tussengekomen om het aandeel van elke gemeente of stad in het tekort van de hulpverleningszone Brandweer Westhoek te bepalen, rekening houdend met de bepalingen vastgelegd in artikel 68 van de wet op de civiele veiligheid;
Overwegende de beslissing van de heer gouverneur van West-Vlaanderen van 6 december 2021, ter kennis gebracht per aangetekend schrijven op 15 december 2021, in bijlage bij dit besluit;
Overwegende dat deze beslissing voor de gemeente Koksijde volgende impact heeft op de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor boekjaar 2022: daling van de exploitatietoelage met 406.246,24 euro en daling van de investeringstoelage met 79.009,09 euro;
Art. 1: Kennis wordt genomen van de beslissing van 6 december 2021 van de heer gouverneur van de provincie West-Vlaanderen houdende ambtshalve vaststelling van de gemeentelijke dotaties aan de hulpverleningszone Brandweer Westhoek voor het jaar 2022.
Art. 2: De gemeentelijke bijdrage 2022 van de gemeente Koksijde aan de gewone en buitengewone dienst van de hulpverleningszone Brandweer Westhoek wordt in de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan aangepast, zoals bepaald in de beslissing van de heer gouverneur van 6 december 2021 en wordt goedgekeurd voor in totaal 1.761.243,67 euro voor exploitatie- en investeringstoelage 2022 samen.
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Overwegende dat de ontwerpopdracht voor de opdracht “Aanleg gescheiden rioleringsstelsel Dijk te Wulpen” werd gegund aan Bureau Cnockaert NV, Hoogweg 40 te 8940 Wervik;
Overwegende dat in het kader van deze opdracht een bestek werd opgesteld door de ontwerper, Bureau Cnockaert NV, Hoogweg 40 te 8940 Wervik;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 2.397.065,18 euro excl. btw of 2.714.881,69 euro incl. btw;
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht voorzien is in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0310-01/2270007/BESTUUR/CBS/0/IP-2 (ACT-210);
Art. 1: Goedkeuring wordt verleend aan het bestek en de raming voor de opdracht “Aanleg gescheiden rioleringsstelsel Dijk te Wulpen”, opgesteld door de ontwerper, Bureau Cnockaert NV, Hoogweg 40 te 8940 Wervik. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt 2.397.065,18 euro excl. btw of 2.714.881,69 euro incl. btw.
Art. 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
Art. 3: De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.
Gelet op het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 41, 11°;
Gelet op de beslissing van 23 november 2015 van de gemeenteraad tot goedkeuring van de verkoop van de grond Dorpsplaats Wulpen aan Woonmaatschappij Ijzer & Zee;
Gelet op de beslissing van 18 april 2016 van de gemeenteraad tot goedkeuring van de akte tot verkoop grond Dorpsplaats Wulpen aan Woonmaatschappij Ijzer & Zee;
Overwegende dat bij akte verleden voor notaris Wim Maes te Oostduinkerke op 23 mei 2016 een perceel grond, gelegen aan de Dorpsplaats 24 te Wulpen, werd verkocht door de gemeente Koksijde aan Woonmaatschappij Ijzer & Zee;
Overwegende dat voormeld perceel grond zal ingedeeld worden in loten en zal verkaveld worden; dat men aldus dient over te gaan tot het verlijden van de verkavelingsakte;
Overwegende dat lot 9 uit de verkavelingsakte met bijhorende (opgerichte) constructies door Woonmaatschappij Ijzer & Zee door middel van kosteloze grondafstand wordt overgedragen aan de gemeente Koksijde; dat de gemeente dient tussen te komen in de verkavelingsakte waarin de kosteloze grondafstand wordt opgenomen;
Overwegende dat de zone zoals aangeduid als lot 9 op het bijgevoegde plan is bestemd voor de aanleg van een garage met bijhorende voorzieningen voor de groendienst van de gemeente Koksijde; dat de garage inmiddels werd opgericht; dat de zone zal mogen worden aangewend voor haar normale gebruik; dat de gemeente zal instaan, als compensatie voor de aanleg van gemeenschappelijke in-en uitrit en de wachtbuizen tot in het lot 9, voor het behartigen van het onderhoud van de groenaanleg - en met name voor het maaien van het gras in de gemeenschappelijke tuin en het snoeien van de haag tussen de gemeenschappelijk in-en uitrit en het aanpalende erf - in 'het binnengebied" van de verkaveling;
Overwegende dat de overdracht van voormeld perceel lot 9 kosteloos zal gebeuren;
Overwegende dat de verkavelingsakte aldus dient te worden goedgekeurd door de gemeenteraad;
Art. 1: De in bijlage van dit besluit opgenomen verkavelingsakte voor een perceel grond, gelegen aan de Dorpsplaats 24 te Wulpen met hierin opgenomen de kosteloze grondafstand van lot 9, ten kadaster gekend sectie B, deel van nummer 0336/E P0000, met toegekende gereserveerde perceelsidentificatie B336 R P0000, met een oppervlakte volgens meting van zevenendertig centiare (37ca) door Woonmaatschappij Ijzer & Zee aan de gemeente Koksijde wordt goedgekeurd.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 41, 11°;
Gelet op het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode en latere wijzigingen;
Gelet op het decreet van 25 mei 2007 houdende de harmonisering van de procedures van voorkooprechten;
Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 6 oktober 1998 houdende de kwaliteitsbewaking, het recht van voorkoop en het sociaal beheersrecht op woningen;
Gelet op het Ministerieel besluit van 26 oktober 1999 houdende erkenning van bijzondere gebieden in uitvoering van het besluit van de Vlaamse regering van 6 oktober 1998, betreffende de kwaliteitsbewaking, het recht van voorkoop en het sociaal beheersrecht op woningen;
Gelet op de aanbieding van het voorkooprecht van 2 december 2021 door notaris Stefaan Buylaert te Torhout voor het onroerend goed te Oostduinkerke, Dorpsstraat 58, kadastraal gekend Koksijde-4de afdeling, sectie E, nummer 169/00AA00;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 20 december 2021 om het voorkooprecht uit te oefenen op het onroerend goed te Oostduinkerke, Dorpsstraat 58;
Overwegende dat in zitting van het college van burgemeester en schepenen van 20 december 2021 aan het college van burgemeester en schepenen werd gevraagd of men het voorkooprecht op bepaalde onroerende goederen wenst uit te oefenen; dat deze vraag ondermeer werd gesteld voor het perceel bouwgrond te Oostduinkerke, Dorpsstraat 58 waarvan het voorkooprecht werd aangeboden door notaris Stefaan Buylaert te Torhout op 2 december 2021 met een verkoopprijs van 500.000,00 EUR;
Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen heeft beslist dat zij het voorkooprecht op het perceel bouwgrond te Oostduinkerke, Dorpsstraat 58, kadastraal gekend te Koksijde, 4de afdeling, sectie E, nummer 169/00A000 wenst uit te oefenen; dat deze aankoop kadert in de mogelijke realisatie van een sociaal huisvestingsproject; dat het onroerend goed aan de prijs van 500.00,00 EUR zal worden aangekocht vermits men het voorkooprecht uitoefent en aan de prijs zoals vermeld in het aangeboden voorkooprecht dient aan te kopen;
Overwegende dat de gemeenteraad dient akkoord te gaan met deze aankoop;
Art. 1: De uitoefening van het voorkooprecht en de aankoop van het perceel grond te Koksijde, Dorpsstraat 58, kadastraal gekend onder Koksijde, 4de afdeling, sectie E, nummer 169/00AA000 voor en mits de prijs van 500.000 EUR wordt goedgekeurd.
Gelet op het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 40 en artikel 41, 11°;
Gelet op het besluit van 14 september 1999 van de gemeenteraad tot goedkeuren van de verkoopsovereenkomst met Gaselwest voor het plaatsen van een hoogspanningscabine in het Cultureel Centrum Casino;
Overwegende het schrijven van 9 juni 1999 van de "Intercommunale Maatschappij voor Gas en Elekriciteit van het Westen", afgekort "Gaselwest" met ondernemingsnummer 0215.266.160 en met huidige zetel te 8500 Kortrijk, President Kennedypark 12 waarbij een verkoopsovereenkomst is gevoegd met het oog op de verkoop door de gemeente Koksijde van een lokaal in het gebouw van het Cultureel Centrum Casino bestemd om gebruikt te worden als elektrische transformatorcabine;
Overwegende het bij dit schrijven bijgevoegd plan met beschrijving van het lokaal, gelegen in de ondergrondse garages van het casinogebouw, dat Gaselwest wenst aan te kopen waaruit blijkt dat het lokaal is ingepland in het ondergrondse garagecomplex van het Cultureel Centrum Casino gelegen tussen de Westendestraat, de Kursaallaan en de Maurice Blieckstraat, kadastraal gekend sectie E, nummers 367, 380, 381 en 383;
Overwegende dat het lokaal bestemd is als elektronische transformatiecabine die zal dienen voor het spijzen van de openbare netten, volgens bijgevoegd plan bij de akte lot 1, kadastraal gekend sectie E, nummer 381 E P0000;
Overwegende dat de elektrische transformatorcabine reeds in gebruik is;
Overwegende dat de cabine toelaat de elektrische installaties van de gemeente Koksijde in het cultureel centrum Casino aan te sluiten voor de levering van elektrische energie in de middelspanning of in lage spanning;
Overwegende dat de toegang naar het lokaal gebeurt via de inritten van het garagecomplex langs de Kursaallaan en de Maurice Blieckstraat;
Overwegende dat de koper een erfdienstbaarheid verkrijgt voor de aanleg, herstel, vervanging en onderhoud van leidingen via wachtbuizen en trekputten zoals aangeduid op het plan bijgevoegd bij de akte en een doorgang voor het vervangen van toestellen noodzakelijk voor het in dienst houden van de elektrische cabine en tevens een erfdienstbaarheid van toegang voor het personeel en materiaal; dat deze toegang permanent zal zijn (24 u op 24, 7 dagen op 7, onmiddellijk, veilig en zonder tussenkomst van derden) en geldt voor de personeelsleden, aannemers en/of onderaannemers van de koper en voor al het benodigde materiaal; dat de toegang tot het lokaal ook bij stroomonderbreking mogelijk moet zijn; dat toegang via elektrische poorten, toegangscodes, badges enzovoort niet is toegestaan; dat de verkoper de erfdienstbaarheid zal vrijhouden van blijvende constructies, opstapeling van materialen en andere elementen;
Overwegende dat de te betalen prijs € 1,00 (één euro) bedraagt;
Art. 1: De in bijlage van dit besluit opgenomen verkoopakte van de gemeente Koksijde aan de opdrachthoudende vereniging “Intercommunale Maatschappij voor Gas en Elektriciteit van het Westen” afgekort “Gaselwest” met ondernemingsnummer 0215.266.160 en zetel te 8500 Kortrijk, President Kennedypark 12 voor de verkoop van een lokaal bestemd om als elektrische transformatorcabine te dienen voor het spijzen van de openbare netten en gelegen in het ondergrondse garagecomplex van het cultureel Centrum Casino wordt goedgekeurd.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017; artikel 41 11°;
Gelet op het Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken;
Overwegende dat de huidige concessie voor het recht tot het verhuren van strandzetels, parasols en windschermen op het strand en uitbating van een raamverkooppunt, standplaats Oostduinkerke-bad, Groenendijk, Koksijde en Sint-Idesbald afloopt;
Overwegende dat het voorzien van strandmeubilair de kwalitatieve beleving van de strandbezoekers ten goede komt;
Overwegende het ontwerp van lastenboek, opgesteld door de gemeentelijke administratie;
Overwegende het positief advies van het college van burgemeester en schepenen op het voorgestelde lastenboek;
Overwegende dat de concessie zal verleend worden na open aanbesteding zonder opbod, voor de duur van 5 jaar;
Overwegende dat een minimum concessievergoeding wordt voorgesteld van
Art. 1: Het lastenboek met de concessievoorwaarden voor het recht tot het verhuren van strandzetels, parasols en windschermen op het strand en uitbating van een raamverkooppunt, standplaats Oostduinkerke-bad, Groenendijk, Koksijde en Sint-Idesbald, periode 2022-2026, zoals opgenomen in bijlage, wordt goedgekeurd.
Art. 2: De minimum concessievergoeding voor de open aanbesteding zonder opbod wordt vastgesteld op
Art. 3: Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017; artikel 41 11°;
Gelet op het Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken;
Overwegende dat de huidige concessie voor het recht tot het verkopen van roomijs op het strand (Zeedijk uitgesloten), standplaatsen Koksijde/Sint-Idesbald en Oostduinkerke afloopt;
Overwegende dat het aangewezen is om deze uitbating opnieuw aan te besteden;
Overwegende het ontwerp van lastenboek, opgesteld door de gemeentelijke administratie;
Overwegende het positief advies van het college van burgemeester en schepenen op het voorgestelde lastenboek;
Overwegende dat de concessie zal verleend worden na open aanbesteding zonder opbod, voor de duur van 5 jaar;
Overwegende dat een minimum concessievergoeding wordt voorgesteld van
Art. 1: Het lastenboek met de concessievoorwaarden voor het recht tot het verkopen van roomijs op het strand (Zeedijk uitgesloten), standplaatsen Koksijde/Sint-Idesbald en Oostduinkerke, periode 2022-2026, zoals opgenomen in bijlage, wordt goedgekeurd.
Art. 2: De minimum concessievergoeding voor de open aanbesteding zonder opbod wordt vastgesteld op
Art. 3: Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017; artikel 41 11°;
Gelet op het Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken;
Overwegende dat de huidige concessie voor het recht tot het houden van avondmarkten in Koksijde afloopt;
Overwegende dat het aangewezen is om deze uitbating opnieuw aan te besteden;
Overwegende het ontwerp van lastenboek, opgesteld door de gemeentelijke administratie;
Overwegende het positief advies van het college van burgemeester en schepenen op het voorgestelde lastenboek;
Overwegende dat de concessie zal verleend worden na open aanbesteding zonder opbod, voor de duur van 3 jaar;
Overwegende dat een minimum concessievergoeding wordt voorgesteld van 45.000 euro per jaar voor de 7 avondmarkten;
Art. 1: Het lastenboek met de concessievoorwaarden voor het recht tot het houden van 7 avondmarkten te Koksijde, periode 2022-2024, zoals opgenomen in bijlage, wordt goedgekeurd.
Art. 2: De minimum concessievergoeding voor de open aanbesteding zonder opbod wordt vastgesteld op 45.000 euro per jaar voor de 7 avondmarkten.
Art. 3: Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Gelet op het decreet over lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 40;
Gelet op het positief advies van de verkeerscommissie van 28 oktober 2021;
Gelet op het positief advies van het college van burgemeester en schepenen van 15 november 2021;
Overwegende de noodzaak voor het ter beschikkingstellen van garages en opritten voor zorgverleners;
Art. 1: Definities
In dit reglement hebben onderstaande termen volgende betekenis:
Art. 2: Doelgroep en toepassingsgebied
Dit reglement is van toepassing op alle aanbieders en gebruikers van een inrit/garage in functie van het project 'Hartje voor de zorg'. Dit project is van toepassing op gans het grondgebied van gemeente Koksijde.
Art. 3: Regels voor de aanbieder
Art. 4: Regels voor de gebruiker
Art. 5: Overige bepalingen
Art. 6: Dit reglement treedt in werking op 1 april 2022.
Gelet het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 art. 56
Gelet de Vlaamse Codex ruimtelijke ordening van 15/05/2009, art. 2.2.18
Overwegende het voorontwerp startnota van het GRUP Omgeving Leopoldpark-Nieuwpoort;
Overwegende dat het voorontwerp is gebaseerd op het gemeentelijk ruimtelijk structuurplan en op ontwerpend onderzoek en verschillende types verdichting voorziet al naargelang de locatie;
Overwegende dat er geen impact te verwachten valt voor Koksijde;
Art. 1: De gemeenteraad heeft geen opmerkingen op de startnota van het GRUP Omgeving Leopoldpark - Nieuwpoort
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 (B.S. 15 februari 2018), en latere wijzigingen, meer bepaald artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018 (B.S. 19.12.2018)
Overwegende dat het onderzoeksproject werd begroot op €115.000;
Overwegende dat er hiervoor €92.000 Vlaamse subsidie kan bekomen worden;
Overwegende dat 20% door de lokale besturen dient te worden ingebracht, waardoor er nog sprake is van € 23.000 eigen inbreng;
Overwegende dat voor deze inbreng het inwonersaantal als verdeelsleutel wordt gebruikt;
Overwegende dat de inbreng van de gemeente Koksijde in deze €2.495,98 bedraagt;
Overwegende dat DVV Westhoek de subsidieaanvraag in kader van de eerste oproep van 'gemeente zonder gemeentehuis' heeft ingediend op 10 november 2021;
Art. 1: Op basis van deze overwegingen besluit de gemeenteraad de samenwerkingsovereenkomst met DVV Westhoek en de Westhoek- gemeenten in kader van Gemeente zonder gemeentehuis goed te keuren.
raadslid Paelinck - stationsomgeving Koksijde
raadslid Paelinck verwijst naar klachten over het station, met name dat de aanduidingen niet duidelijk zijn, het station niet verzorgd is en er ook geen respons is op het aanmeldsysteem; de burgemeester beaamt dat de tijdsaanduidingen niet duidelijk zijn, er geen electronische aanduidingen zijn over vertrek en aankomst en het aanmeldsysteem niet werkt; hij protesteert dan ook tegen de handelswijze van de NMBS en het feit dat er niets aan gedaan wordt en ook de capaciteit en comfort van de treinen is ontoereikend, er zal nog eens aangedrongen worden bij de NMBS om het nodige te doen
raadslid Ringoot - heraanleg straten Groenendijk en mogelijke uitbreiding Windekind
raadslid Ringoot verwijst naar de opmaak van het lastenboek voor Groenendijk, hij vraagt of een uitbreiding onder de parking van Windekind nog wordt overwogen en vraagt wat de planning is voor de heraanleg van dit plein; de burgemeester antwoordt dat archeologisch onderzoek lopende is, er zal gestart worden na het seizoen, de parking zit niet in de werken en een navraag bij de gebruikers leert dat een heraanleg niet echt nodig is, omdat het plein als parking voor laden en lossen wordt gebruikt
raadslid De Coster - kampenaanbod 2022
raadslid De Coster verwijst naar een flyer die de schoolkinderen kregen waar vermeld wordt dat er vanaf 17 januari kan ingeschreven en betaald worden; hij vraagt waarom deze werkwijze veranderd is, gezien januari een dure maand is voor veel mensen en ook feit dat het moeilijk is om zo vroeg in te schrijven, hij vraagt een evaluatie van het reglement en de manier van werken; schepen Anseeuw antwoordt dat er is gekozen voor één gezamenlijke inschrijving en betaling, er is ook een sociaal tarief en gespreide betaling is ook mogelijk, er wordt ook gekeken om bij volboekte kampen extra sessies te voorzien; schepen Van Hove vult hier bij aan dat er ook nog de speelpleinwerking is, waarna raadslid De Coster nog eens aandringt op flexibiliteit naar betaling en annulering en schepen Anseeuw aankondigt de werkwijze te zullen evalueren.
raadslid Van Herck - elektrische laadpleinen
raadslid Van Herck verwijst naar mogelijkheden om te investeren in laadpleinen, waardoor er sneller kan geladen worden, waarbij hij een aantal concrete voorstellen van inplanting doet; schepen Decorte antwoordt dat er mee ingestapt wordt in het Vlaamse project dat een uitrol voorziet van laadinfrastructuur en een eigen oplossing zoeken niet aangewezen is, hij schetst vervolgens de werkwijze die nu zal gevolgd worden
raadslid Loones - aankoop militaire basis
raadslid Loones stelt dat zijn fractie achter de aankoop staat van de basis, hij wijst op de kostprijs die vermeld staat in de pers, hij stelt dat in het zuidelijke deel het gemeentelijk niveau overstijgt stelt daarom voor dat o.a. provincie ook een deel van de aankoop zou financieren; de burgemeester dankt voor de steun bij de aankoop, hij stelt dat er een verschil van 20 miljoen euro zit tussen twee schattingen en de schatting gebeurt op basis van de toekomstige bestemming, er is een verschil in visie over sommige bestemmingen; er zijn nog onderhandelingen bezig om een definitieve prijs vast te stellen; hij hoopt ook op eventuele subsidies, de provincie heeft ook reeds veel financiële inspanningen geleverd voor de opmaak van het plan; raadslid Loones vermeldt ten slotte ook een aantal mogelijke pistes naar subsidiëring en financiering
raadslid Hillewaere - Summerdoc
raadslid Hillewaere verwijst naar het feit dat Koksijde een huisartsenarme gemeente is en verwijst naar het initiatief van De Panne vorige zomer om bijkomende dokters aan te trekken; hij vraagt of een dergelijk project ook in Koksijde kan en stelt daarnaast ook dat er nood is aan tandartsen; hij verwijst naar een initiatief van zijn fractie en vraagt wat er al is uitgewerkt; de burgemeester antwoordt dat vorige zomer in overleg met de huisartsenkring een zomerarts is aangetrokken en dit initiatief opnieuw zal herhaald worden; hij stelt ook dat blijvende aandacht zal geschonken worden aan het probleem
raadslid Hillewaere - extra data PMD-ophalingen
raadslid Hillewaere vraagt of het niet nodig is om een extra ophaaldag te voorzien voor PMD gezien er nu meer in de zak mag en vraagt naar mogelijkheid om blauwe containers ter beschikking te stellen; schepen Decorte antwoordt dat er gesprekken lopen met Fost Plus, die instaan voor deze ophaling; zij zijn geen voorstander van containers omwille van kwaliteitscontrole van het aanbod; er wordt gezocht om een uitzondering te krijgen voor onze toeristische zones voor wat aantal ophalingen betreft, waarna raadslid Hillewaere vraagt naar de stand van zaken van de afvalstraten, waarop schepen Decorte antwoordt dat dit een weloverwogen project zal moeten worden, want zeer duur en dit nog moet afgetoetst worden in het schepencollege.
raadslid Verhaeghe - graafwerken speelplein containerpark
raadslid Verhaeghe verwijst naar graafwerken in de Kerkstraat ter hoogte van het speelplein aan het containerpark, ze hoopt dat dit niet verdwijnt, maar dat het uitgebreid wordt en aangevuld wordt met een picknicktafel; schepen Van Hove antwoordt dat er archeologisch onderzoek is gebeurd voor de werken in de Kerkstraat, er komt ook nog een waterbuffer, nadien is er plaats voor uitbreiding van het speelpleintje en dat er een picknickbank kan overwogen worden
raadslid Vandenbroucke - herinrichting Konzplein
raadslid Vandenbroucke verwijst naar de nieuwe bankautomaat die zal geplaatst worden en vraagt of er bij de plaatsing rekening is gehouden met toekomstige heraanleg en vraagt wat de timing is voor de realisatie en vraagt waarom niet onmiddellijk na wegname van de automaat er een nieuwe kan geplaatst worden; schepen Geersens stelt dat er een voorontwerp in opmaak is voor het Konzplein en de inplanting werd voorgelegd aan het studiebureau; er wordt geen timing meegedeeld voor de plaatsing van de nieuwe automaat omwille van veiligheidsprocedures maar het wel de bedoeling is om tegen 1 maart operationeel te maken; voor heraanleg van het plein wordt gewacht tot de bouwwerken in de nabijheid zijn afgerond
raadslid Hancke - boerenmarkt Wulpen
raadslid Hancke verwijst naar diverse nieuwbouwprojecten in Wulpen en feit dat er niets van winkels meer is en stelt ze voor om een boerenmarkt te organiseren, ook als aantrekking voor toeristen; schepen Geersens stelt dat een vroeger project in Oostduinkerke-dorp moeilijk van de grond kwam en het project rendabel moet zijn voor de standhouders, het kan nagevraagd worden of er interesse voor bestaat
Raadslid Van Herck - strandcabines
raadslid Van Herck vraagt om een bespreking te houden in de commissie, of ze vroeger kunnen geplaatst worden vanaf de paasvakantie; schepen Dawyndt antwoordt dat de verwerking van de aanvragen bezig is en er dus geen zicht is op wachtlijsten en voor wat plaatsing betreft zal wellicht dezelfde filosofie worden gehanteerd als vorig jaar, maar dit moet nog besproken worden
raadslid Loones - zendmast Koksijde-dorp
raadslid Loones verwijst naar een bespreking in 2019 en dacht dat het dossier stil lag, maar er momenteel toch weer plannen zijn om een zendmast van 38 meter te plaatsen gezien een openbaar onderzoek loopt en vraagt om dit niet toe te laten; schepen Dawyndt stelt dat de bouwheer Proximus is, er nog bezwaar kan ingediend worden tot 21 februari; er zijn wel wijzigingen in het ontwerp, met name de hoogte en de pyloon is uitgewerkt in ijzerwerk in plaats van een volle constructie; hij stelt voor het openbaar onderzoek af te wachten
raadslid Bogaerts - huiselijk geweld partners en kinderen
raadslid Bogaerts vraagt hoe huiselijk geweld laagdrempeliger kan gemaakt worden om te melden, ze verwijst naar een initiatief via de apothekers maar dit niet erg succesvol was; ze schetst vervolgens de problematiek van huiselijk geweld; ze stelt voor om met deze problematiek terecht te kunnen in het Huis van het Kind en hiervoor een folder te verspreiden; schepen Dawyndt stelt beroepsmatig met deze materie geregeld geconfronteerd te worden en stelt dat men niet graag hiervoor naar de politie gaat, ook een folder is geen oplossing, hij stelt dat men terecht kan bij het Sociaal Huis ook bij het Justitiehuis in Veurne waar specialisten aanwezig zijn, een artikel in Tij-dingen kan wel een mogelijkheid zijn en vooral het informeren en sensibiliseren van buren
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Overwegende dat in het kader van de opdracht “Aanleg van 3 extra padelvelden met inbegrip van omgevingswerken” een bestek met nr. 2022-016 werd opgesteld door het Dienst Technisch Bureau;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 295.267,00 euro excl. btw of 357.273,07 euro incl. 21% btw;
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht voorzien is in het investeringsbudget 2022;
Art. 1: Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. 2022-016 en de raming voor de opdracht “Aanleg van 3 extra padelvelden met inbegrip van omgevingswerken”, opgesteld door het Dienst Technisch Bureau. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt 295.267,00 euro excl. btw of 357.273,07 euro incl. 21% btw.
Art. 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
Art. 3: De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.
Voor een woordelijke weergave van de zitting wordt verwezen naar :
https://koksijde.notubiz.be/vergadering/949000/%2024-01-2022 dat integraal deel uitmaakt van dit zittingsverslag
De voorzitter sluit de zitting op 24/01/2022 om 22:10.
Namens gemeenteraad,
Joeri Stekelorum
algemeen directeur
Charlotte Castelein
voorzitter