Terug
Gepubliceerd op 10/11/2021

Agenda  gemeenteraad

ma 22/11/2021 - 19:30 raadszaal

De voorzitter nodigt je uit voor deze zitting.

Deze vindt plaats op de hierboven aangegeven locatie.

  • Openbaar

    • Goedkeuren notulen vorige zitting

      • Goedkeuren notulen van de raadszitting van 11 oktober 2021

    • mededelingen

      • Mededelingen door de burgemeester

    • verkiezingen

      • Reglement op de voorwaarden en de procedure tot toekenning van de eretitel van mandatarissen.

        In zitting van 17 februari van 2009 heeft de gemeenteraad de voorwaarden vastgesteld voor het toekennen van eretitels van mandatarissen.

        Omdat er nog geen reglement is goedgekeurd voor het toekennen van de eretitel van voorzitter OCMW en OCMW-raadslid (bij overgangsmaatregel ingevolge inwerkingtreding decreet lokaal bestuur), is het aangewezen om deze eretitels op te nemen in het reglement.

        Voorstel om eretitel van voorzitter OCMW toe te kennen bij 5 jaar anciënniteit (zelfde regeling tot nu toe als schepen) en eretitel van OCMW-raadslid bij 10 jaar anciënniteit (zelfde regeling als nu voor raadsleden).

    • financiën

      • Vaststellen retributiereglement voor de inzameling aan huis van asbesthoudende cementgebonden bouwmaterialen

        De Vlaamse Regering streeft ernaar onze omgeving uiterlijk tegen 2040 asbestveilig te maken. Dat versneld asbestafbouwbeleid wordt ondersteund door veel gemeenten, zo ook door Koksijde (zie meerjarenplan, ACT-203).

        De IVVO bereidde daartoe een project voor om asbest nu ook aan de bron in te zamelen vanaf 1 januari 2022 tot 2 december 2023, daarna eventueel nog verlengbaar met één jaar.

        Die dienstverlening kan - dankzij een bevestigde subsidie van ong. 750.000 euro vanuit Vlaanderen (OVAM) - aan een sterk gereduceerd tarief worden aangeboden. De subsidie dekt immers al 90% van de transport- en verwerkingskosten excl. btw met uitzondering van de persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) die gratis moeten worden ter beschikking gesteld, de communicatie en de personeelskosten voor het project. Daartoe worden de deelnemende gemeenten aangesproken (voor Koksijde: raming van ong. 16.000 euro voor de volledige duur van het project). De algemene richtlijn bij de subsidiëring stelt ook dat er een dienstverleningstarief van maximum 30 EUR voor asbestzakken en 170 EUR voor containers dient aangerekend te worden. 

        De Raad van Bestuur van de IVVO stelde bij de concretisering van het project voor om de asbestzakken (plaat- of kubiekzak) tegen een tarief van 30 EUR/zak ter beschikking te stellen met een maximum van 6 stuks per uniek adres en om de containers tegen een tarief van 170 EURO/container ter beschikking te stellen met een maximum van 2 stuks per uniek adres.

        Het aanrekenen van deze dienstverleningstarieven zou gebeuren aan de hand van een retributiereglement dat dient te worden goedgekeurd door de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten.

        Samen met de ontzorging moet het voordelig tarief meer mensen over de streep kunnen trekken om asbest te verwijderen. Bijkomend is transport en afgifte van het materiaal op de recyclageparken niet meer nodig en worden extra risico's op die manier vermeden.

      • Vaststellen retributiereglement voor de verkoop van papieren zakken om keukenafval in te verzamelen vooraleer dit in de gft-container te deponeren

        Groente-, fruit- en tuinafval (gft) wordt in Koksijde selectief ingezameld in containers en verwerkt tot compost bij de IVVO. De inzameling ervan draagt o.a. bij tot de vermindering van de hoeveelheid restafval.

        Over het algemeen is de kwaliteit van het ingezamelde materiaal zeer goed. De IVVO ervaart wel dat er al eens (plastic) zakjes worden gebruikt om gft in te verzamelen vooraleer dit in de gft-container wordt gedeponeerd. Deze zakjes komen uiteindelijk mee in de verwerkingsinstallatie terecht maar zijn in de praktijk vaak niet of moeilijk te composteren, ook indien ze aangeduid en verkocht worden als zijnde composteerbaar.

        De IVVO zette daarom een proefproject op waarbij papieren zakken gebruikt werden en evalueerde dit wél positief. De IVVO stelt de gemeenten-vennoten daarom voor om dit type te verkopen aan de geïnteresseerden. Er worden twee formaten voorzien: een klein formaat (8 liter) in bundels van 80 stuks en een groot formaat (45 liter) in bundels van 20 stuks.

        De IVVO kan de zakken daartoe tegen kostprijs aan de deelnemende gemeenten bezorgen en stelt voor om een uniforme prijs voor verkoop op de parken te hanteren, zijnde respectievelijk 6 euro en 8 euro.

      • belastingreglementen

        • Hervaststelling retributiereglement zwembad Hoge Blekker met ingang van 01 januari 2022

          Het retributiereglement van de toegangsprijzen voor het Hoge Blekkerzwembad dient door de gemeenteraad te worden vastgesteld, na advies van de raad van bestuur van het AGB Koksijde.

          De huidige toegangsprijzen werden vastgesteld door de gemeenteraad van december 2012 met ingang van 1 januari 2013 (zie bijlage). Sindsdien werden de prijzen niet aangepast.

          Volgens de beheersovereenkomst afgesloten tussen de gemeente en het autonoom gemeentebedrijf AGB Koksijde, wordt het Hoge Blekkerzwembad geëxploiteerd door het AGB Koksijde. De tarieven worden na advies van de raad van bestuur van het AGB vastgesteld door de gemeenteraad in een retributiereglement (zie bijlage).

          Voorstel hervaststelling tarieven Hoge Blekkerbad Koksijde met ingang van 1 januari 2022 (advies raad van bestuur AGB van 08 november 2021) :

          Toegangsprijzen per shift van 90 minuten in euro incl. BTW :

          Kind tem 3 jaar 0,00
          Inwoner van Koksijde/2de resident(van 4 jaar tem 99 jaar) 2,50
          Niet-inwoner van Koksijde (van 4 jaar tem 99 jaar) buiten de schoolvakanties 2,50
          Niet-inwoner van Koksijde (van 4 jaar tem 99 jaar) tijdens de schoolvakanties 4,00
          Verjaardag inwoner Koksijde (op vertoon van identiteitskaart) gratis voor gebruiker, gemeente betaalt via derde betalersysteem aan AGB Koksijde 2,50
          Koksijdse senioren (60+) op dinsdag en donderdag buiten de schoolvakanties vanaf 15u45 (=seniorenzwemmen), 1,50
          Andersvalide inwoner Koksijde (op vertoon van officiële medische kaart min. 50% & bewijs inwoner) gratis voor gebruiker, gemeente betaalt via derde betalersysteem aan AGB Koksijde 1,50
          Begeleider andersvalide inwoner Koksijde gratis voor gebruiker, gemeente betaalt via derde betalersysteem aan AGB Koksijde 1,50
          Andersvalide niet-inwoner Koksijde (op vertoon van officiële medische kaart min. 50%) 1,50
          Begeleider andersvalide niet-inwoner Koksijde 1,50
          Sociale dienst/personeel gemeente Koksijde/PolitieWestkust/brandweer (op vertoon van individuele kaart met pasfoto, jaarlijks vernieuwd via sociale dienst) 1,50
          Militair Basis Koksijde (volgens de planning over de middag op dinsdag en donderdag) 2,00
          Kandidaat redder WOBRA (bewijs van inschrijving, toegelaten om met lycra te zwemmen) 1,50
          Koksijdse scholen (leerkracht houdt toezicht op de kade) gratis voor de leerlingen, gemeente betaalt via derde betalersysteem aan AGB Koksijde 2,00 EUR/leerling
          Niet-Koksijde scholen (leerkracht houdt toezicht op de kade) 2,00/leerling
          Groepen vanaf 15 personen met een max 40 personen (per 20 personen 1 begeleider die toezicht houdt op de kade) buiten de schoolvakanties 2,00/persoon
          Groepen vanaf 15 personen met een max 40 personen (per 20 personen 1 begeleider die toezicht houdt op de kade) tijdens de schoolvakanties 3,00/persoon
          10 beurtenkaart inwoner/2de verblijver Koksijde (1 jaar geldig vanaf eerste gebruik) individueel 25,00
          10 beurtenkaart niet-inwoner Koksijde (1 jaar geldig vanaf eerste gebruik) individueel 35,00
          Inwoner Koksijde/2de verblijver 6maanden abonnement (persoonlijk) 65,00
          Niet-inwoner Koksijde 6maanden abonnement (persoonlijk) 75,00
          Inwoner Koksijde/2de verblijver jaarabonnement (persoonlijk) 90,00
          Niet-inwoner Koksijde jaarabonnement (persoonlijk) 105,00
          Inwoner Koksijde/2de verblijver gezinsabonnement 6maanden (zelfde domicilie) 115,00
          Niet-inwoner Koksijde gezinsabonnement 6maanden (zelfde domicilie) 135,00
          Inwoner Koksijde/2de verblijver gezinsabonnement 1jaar (zelfde domicilie) 160,00
          Niet-inwoner Koksijde gezinsabonnement 1jaar (zelfde domicilie) 185,00
          Huur 25 meter- & instructiebad door Koksijdse vereniging in functie van een jeugdopleiding (met eigen zwembadredders) gratis voor de vereniging, gemeente betaalt via derdebetalersysteem aan AGB Koksijde 50,00
          Huur 25 meter- & instructiebad door Koksijdse vereniging (met eigen zwembadredders) 50,00
          Huur 25 meter- & instructiebad door Niet-Koksijdse vereniging  (met eigen zwembadredders) 250,00
          Tarief voor een inwoner Koksijde/2de verblijver voor 1 beurt van een groepsactiviteit (georganiseerd vanuit het zwembad, zoals aquagym, Fit Float, Fit Yoga,...) 4,00
          Tarief voor een niet-inwoner van Koksijde voor 1 beurt van een groepsactiviteit (georganiseerd vanuit het zwembad, zoals aquagym, Fit Float, Fit Yoga,...) 5,00
          Tarief voor een inwoner Koksijde/2de verblijver voor 1 zwemles (georganiseerd door het zwembad) 6,00
          Tarief voor een niet-inwoner van Koksijde voor 1 zwemles (georganiseerd door het zwembad) 7,00
          Administratieve kosten (zoals verlies abonnement, opmaken factuur,...) 3,00
        • Vaststellen retributiereglement voor het gebruik van gemeentelijke infrastructuur: snookerzaal Ster Der Zee.

          Er dient een retributie te worden vastgelegd voor het gebruik van een snooker-, biljart- of pooltafel of dartsbord in de snookerzaal Ster Der Zee en van de dranken die ter plaatse aangekocht en verbruikt kunnen worden;

          Om veiligheidsredenen wordt de betaling van de retributie beperkt tot elektronische betaalmiddelen;

          Een onderscheiden tarief wordt vastgesteld afhankelijk van het al dan niet regelmatig gebruik, bepaald als seizoenslidmaatschap, waarbij een abonnementstarief voorafgaandelijk betaald wordt, of niet;

          Er wordt aan het college van burgemeester en schepenen de machtiging verleend om het tarief aan te passen aan de levensduurte of de aankoopprijs van de dranken die er verkocht worden; dat dergelijke aanpassing jaarlijks gebeurt en telkens met afgeronde bedragen wordt doorgevoerd, voor de vereenvoudiging van de werking;

    • financiën AGB

      • jaarrekening AGB

        • Kennisgeving besluit van de gouverneur tot kwijting van de jaarrekening 2020 van het AGB Koksijde

          Besluit van de gouverneur in bijlage.

    • intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

      • algemene vergaderingen igs

        • TMVS dv - vaststellen standpunt in te nemen op de buitengewone algemene vergadering op 14 december 2021

          Op 14 december 2021 om 14u30 vindt een algemene vergadering van TMVS dv plaats met volgende agendapunten:

          1. Toetreding van deelnemers
          2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge toetredingen
          3. Evaluatie 2021, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2022 (cfr. DLB, artikel 432)
          4. Begroting 2022 (cfr. artikel 432 DLB)
          5. Actualisering presentievergoeding ingevolge indexaanpassing
          6. Statutaire benoemingen
          Varia

        • IVVO - goedkeuren agenda en vaststellen standpunt in te nemen op de buitengewone algemene vergadering op 21 december 2021

          Op 21 december 2021 om 18u00 vindt een algemene vergadering plaats met volgende agendapunten :

          1. Goedkeuren beleidsplan 2022
          2. Goedkeuren budget 2022
          3. Toekenning dubbel presentiegeld aan voorzitter raad van bestuur
          4. Varia

        • DVV (dienstverlenende vereniging) Westhoek - goedkeuren agenda en vaststellen standpunt in te nemen op de buitengewone algemene vergadering op 14 december 2021

          Op 14 december 2021 om 18u00 vindt een algemene vergadering plaats met volgende agendapunten :

          1.Goedkeuring verslag Algemene Vergadering van 15juni 2021
          2.Goedkeuring jaarplan 2022
          3.Goedkeuring budget 2022
          4.Vaststelling gemeentelijke bijdrage in de werkingskosten 2022
          5.Varia

        • IKWV - goedkeuren agenda en vaststellen standpunt in te nemen op de algemene vergadering op 22 december 2021

          Op 22 december 2021 om 19u30 vindt een algemene vergadering plaats met volgende agendapunten :

          1. Te ontwikkelen activiteiten, te volgen strategie en begroting 2022.
          2. Rondvraag

        • WVI - goedkeuren agenda en vaststellen standpunt in te nemen op de buitengewone algemene vergadering op 15 december 2021

          Op 15 december 2021 om 18u30 vindt een buitengewone algemene vergadering plaats met volgende agendapunten :

          1. Goedkeuring verslag van de algemene vergadering dd. 16-06-2021
          2. Begroting 2022
          3. Kennisneming ontslag 2 bestuurders: mevrouw Rita Demaré (Hooglede) en de heer Dirk Verwilst (Meulebeke)
          4. Benoeming 2 bestuurders
          5. Akteneming van de gemeenteraadsbeslissingen houdende aanduiding leden met raadgevende stem in de raad van bestuur en bepaling van de rangorde
          6. Mededelingen

          Op 29 januari 2019 werd mevr. Adelheid Hancke, door de gemeenteraad, voorgedragen als kandidaat-bestuurder met raadgevende stem van de minderheid voor de WVI.

    • overheidsopdrachten

      • vaststellen voorwaarden en wijze van gunnen

        • Goedkeuring toetreding aankoopcentrale: leveren van zitbanken - deelname raamcontract Westtoer

          Voorliggend dossier betreft de goedkeuring toetreding aankoopcentrale: leveren van zitbanken - deelname raamcontract Westtoer.

          De raming voor de gemeente Koksijde bedraagt 120.000,00 euro incl. btw voor de periode van 01/01/2022 tot 31/12/2025.

        • Lastvoorwaarden en gunningswijze van de overheidsopdracht: het ontwerp en de begeleiding van de museale inrichting voor het Abdijmuseum Ten Duinen op de site Ten Bogaerde

          Voorliggend dossier betreft de goedkeuring van de lastvoorwaarden en gunningswijze van de overheidsopdracht: het ontwerp en de begeleiding van de museale inrichting voor het Abdijmuseum Ten Duinen op de site Ten Bogaerde.

          De raming bedraagt 500.000,00 euro incl. btw.

        • Bekrachtiging beslissing CBS inzake goedkeuren kaderovereenkomst met Gemeente De Panne voor gezamenlijke overheidsopdracht fietslease personeel

          De Westhoekgemeenten willen een gezamenlijke overheidsopdracht uitschrijven voor fietslease binnen het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 12 maart 2021 houdende maatregelen ten gevolge van de pandemie veroorzaakt door COVID-19 en tot wijziging van de minimale voorwaarden voor de rechtspositieregeling van het personeel van de gemeenten, de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en de provincie.

          De gemeente De Panne zal trekker zijn voor deze overheidsopdracht fietslease. Ze stellen een strak tijdsplan voorop. Alle westhoekgemeenten die hierop willen intekenen dienen vooraf een goedkeuring te geven door de gemeenteraad aan de samenwerkingsovereenkomst fietslease die de rechten en plichten van de samenwerking vastlegt. Door hiermee akkoord te gaan, verbinden we ons tot het resultaat van de aanbesteding door De Panne georganiseerd.

          Het zou betrekking hebben op de personeelsleden van gemeente, ocmw en AGB Koksijde. Respectievelijke organen dienen deze overeenkomst eveneens goed te keuren, om van het gezamenlijk bestek en gunning gebruik te kunnen maken.

          Dit punt wordt bij hoogdringendheid genotuleerd aangezien er geen gemeenteraadszitting is voor 31.10.2021, uiterste datum die de gemeente De Panne stelt om toe te treden tot de samenwerkingsovereenkomst en om de timing niet in het gedrang te brengen. Dit punt kon niet vroeger geagendeerd worden, aangezien de goedkeuring van fietslease door RSZ en fiscus op de voorgestelde wijzigingen RPR pas in de loop van oktober 2021 door VVSG aan de gemeenten kenbaar werden gemaakt.

          Nu ligt de bekrachtiging voor aan gemeenteraad, raad voor maatschappelijk welzijn en AGB orgaan.

    • patrimonium

      • Goedkeuring akte beëindiging pacht Hof ter Hillestraat en Labeurhoek

        Bij akte verleden op 30 mei 2006 werd een pachtovereenkomst afgesloten met de heer B.D voor gronden gelegen Labeurhoek en Hof ter Hillestraat. De gronden zijn gelegen naast het educatief centrum voor trekpaarden. De pacht werd aangegaan voor een termijn van achttien jaar, zijn aanvang nemende op 1 oktober 2005 en eindigend op 30 september 2023. 

        Deze pacht werd afgesloten ter compensatie van het gebruik van grond aan de golf. Deze gronden mochten zij gebruiken van eigenaars die hun grond verkochten aan de gemeente voor de eerste fase aanleg van het golfterrein. Omwille van het einde van het gebruik van die gronden, werd een pachtovereenkomst afgesloten tussen de gemeente Koksijde en de heer en mevrouw D-C. op gronden waar de gemeente eigenaar werd, maar waar de golf nog niet diende aangelegd te worden.

        De gemeente wenst procedure op te starten voor een uitbreiding van het golfterrein en de gronden die de heer D. en mevrouw C. in pacht hebben zullen  worden aangewend.

        Gezien de specifieke bepalingen met betrekking tot de pachtwetgeving werd de akte nagekeken naar de opzegmodaliteiten of de beëindiging van deze overeenkomst met het oog op de uitbreiding van de golf.

        Na bespreking met de heer D. kan deze akkoord gaan met de minnelijke beëindiging van de pacht overeenkomstig artikel 14 van de pachtwetgeving.

        - Art. 14. Ongeacht de duur van de pacht en ondanks elke andersluidende overeenkomst, kan de pachter te allen tijde een einde aan de pacht maken ingevolge een opzegging met een opzeggingstermijn van ten minste een jaar.
        Partijen kunnen een einde aan de lopende pacht maken op voorwaarde dat hun akkoord wordt vastgesteld bij authentieke akte of bij een verklaring voor de vrederechter afgelegd op diens ondervraging

        De minnelijke beëindiging dient via authentieke akte minimum 1 jaar voor het verstrijken van de erfpacht te gebeuren. Notaris Maes te Oostduinkerke werd aangesteld voor de opmaak van de akte.  

        In overleg op 8 april 2021 ging de heer D. akkoord met een minnelijke beëindiging van de pachtovereenkomst middels authentieke akte, met als voorwaarde: 

        • het betalen van een uitwinningsvergoeding van 1 euro/m² door de gemeente
        • het verder gebruiken van de gronden tot de effectieve aanvang van de werken voor de uitbreiding van de golf.

        Landmeter-expert Johan Vandewalle werd aangesteld voor het bepalen van de uitwinningsvergoeding. Deze uitwinningsvergoeding werd bepaald op 1 euro/m². De uitwinningsvergoeding bedraagt in totaal 104.579 EUR.

        De gemeente ontving het definitieve ontwerp van akte tot beëindiging van de erfpachtovereenkomst op 10 oktober 2021. De akte tot beëindiging van de erfpachtovereenkomst dient te worden goedgekeurd door de gemeenteraad.

      • zakelijk recht

        • Goedkeuring akte opstalrecht Gaselwest voor cabine Gulden Vlieslaan

          Gaselwest en Fluvius wensen de bestaande distributiecabine (gelegen Gulden Vlieslaan 60+ te Koksijde) met nummer 8840 te vervangen en over te gaan tot het oprichten van een nieuwe distributiecabine "Sangatte" met nummer 21798, met inbegrip van het aanleggen van de noodzakelijke leidingen, in het kader van de uitbating van het elektriciteits-en/of gasdistributienetwerk.

          Voor het plaatsen van de distributiecabine wordt een recht van opstal op een perceel grond aan de Gulden Vlieslaan gegeven met een oppervlakte van 6m².
          West Notarissen werd door het college van burgemeester en schepenen aangesteld voor de opmaak van de akte. Op 30 september 2021 mocht de gemeente de ontwerpakte ontvangen.
          Een eenmalige vergoeding van 500 euro zou worden betaald door Gaselwest. Het opstalrecht zou gevestigd worden voor 50 jaar.
          Alle kosten voor het vestigen van het opstalrecht zijn ten laste van de opstalhouder.
          De akte dient goedgekeurd te worden door de gemeenteraad.

    • overeenkomsten

      • werkingstoelagen

        • Goedkeuring verlenging overeenkomst tussen harmonieën, El Fuerté, VVV Koksijde en Gemeente Koksijde

          In zitting van de gemeenteraad van 28 mei 2018 werd de overeenkomst voor een werkingstoelage aan de Harmonie Koksijde, Oostduinkerke en El Fuerte goedgekeurd en dit voor een periode van 3 jaar. Deze overeenkomst zorgde ervoor dat elke vereniging eenzelfde toelage mocht ontvangen en dat de prestaties in ruil voor de toelage werden vastgelegd. Elke vereniging mocht vanaf werkjaar 2018 een toelage van 17.500 euro ontvangen in ruil voor 10 gratis prestaties voor de VVV of de gemeente Koksijde.

          Voorgesteld wordt om de werkingstoelage voor elke vereniging te behouden waarbij elke vereniging 10 prestaties zou leveren in ruil voor de toelage.

    • toekennen eretitels

      • Goedkeuren aanstelling Tornooidirecteur Flanders Ladies Trophy Marc Jacob als sportief ambassadeur van Koksijde

        Na de voorbije Flanders Ladies Trophy 2021 kondigde Marc Jacob aan dat het zijn laatste editie was als tornooi directeur. Omwille van gezondheidsredenen geeft hij de fakkel door aan andere leden van het bestuur van de FLT. Om Dhr. Jacob te bedanken voor zijn vele jaren inzet, werd hij in september reeds uitgenodigd in de Kokpit voor een huldiging.

        Marc Jacob was voor het eerst betrokken bij de FLT, als manager. In ’98 werd hij verantwoordelijk voor de public relations en in ’99 nam hij de taak van tornooidirecteur op, in opvolging van Wim Moens. In 2002 werd hij ook voorzitter van de vzw FLTK.

        Speech met meer info in bijlage.

        Het college stelt voor om hem nu ook officieel als sportief ambassadeur van Koksijde te benoemen.

    • onderwijs

      • basisonderwijs

        • reglementen

          • Goedkeuren evaluatiereglement gemeentelijk basisonderwijs

            De  functiebeschrijving en evaluatie van leerkrachten wordt vanaf schooljaar 2021-2022 hervormd.
            De volgende zaken worden aangepast:

            • Generieke functiebeschrijving per ambt of functie
            • Inhoud van de functiebeschrijving
            • Evaluatie voorbehouden voor beperkt aantal personeelsleden
            • Inkorten evaluatieperiode na een 1ste negatieve evaluatie

            Omdat de gemeentelijke basisscholen behoren tot de scholengemeenschap Strand en Polder is uniformiteit belangrijk. Voor alle scholen binnen de scholengemeenschap wordt hetzelfde evaluatiereglement gehanteerd.

            De omschrijving van de kerntaken in de functiebeschrijving worden identiek overgenomen zoals genegotieerd in de scholengemeenschap.  De missie en waarden van Koksijde worden wel opgenomen in de functiebeschrijvingen basisonderwijs.

    • huishoudelijke reglementen

      • Goedkeuren van het huishoudelijk reglement voor Snookerzaal Ster Der Zee

        De specifieke voorwaarden en modaliteiten voor het gebruik van gemeentelijke infrastructuur zijn opgenomen in een huishoudelijk reglement.  In bijlage het voorstel voor Snookerzaal Ster Der Zee, naar analogie met andere sportinfrastructuren.

      • Hervaststellen huishoudelijk reglement dienst voor onthaalouders

        Het huidige reglement van de dienst voor onthaalouders werd goedgekeurd door de gemeenteraad van 23 oktober 2017 en is aan hernieuwing toe. In bijlage een versie van het nieuwe reglement alsook de addendum.

        De belangrijkste aanpassingen zijn:

        • Wijzigingen adres burelen dienst onthaalouders naar Zeelaan 42 te Koksijde.
        • Sinds 1/10/2020 werkt de dienst met het softwareprogramma Deona. Alle aanwezigheden worden digitaal door de onthaalouders zelf bij gehouden. Dagelijks ontvangen ouders een email waarin aankomst- en vertrekuur vermeld staat. Indien hier een fout werd gemaakt, kunnen ouders binnen de 48u hun opmerking doormailen naar de dienst voor onthaalouders. Ouders worden geacht akkoord te gaan met de aanwezigheden als ze deze binnen die termijn niet hebben betwist. 
        • Het nieuwe reglement werd aangepast volgens de opmerkingen van de Zorginspectie na hun bezoek op 22/04/2021.
          • de informatie en contactgegevens van alle kinderopvanglocaties worden in bijlage gevoegd;
          • verwijzing naar de verzekering, vermeld in artikel 29, met de naam en het adres van de verzekeringsmaatschappij en het polisnummer;
          • bij wijziging van het huishoudelijk reglement in het nadeel van de ouders mag geen opzegtermijn opgelegd worden;
          • de betalingswijze: domiciliëring mag geen verplichting zijn. Ouders moeten een keuze krijgen in hun betalingswijze (zie p. 14)
          • bepalingen rond de opzegmodaliteiten (zie p.14)
        • Bepaalde puntjes in het huishoudelijk reglement werden verplaatst. 
        • De effectieve prijzen werden uit het huishoudelijk reglement gehaald en toegevoegd aan een addendum (vb prijs warme maaltijd, boetes, administratie- en facturatiekosten).
  • Mondelinge vragen

    • Mondelinge vragen

Namens gemeenteraad,

Joeri Stekelorum
algemeen directeur

Charlotte Castelein
voorzitter