Gelet op het decreet over lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 40;
Gelet op het besluit van de gemeenteraad van 25 april 2022 rond de toegang tot de Zeedijk;
Overwegende dat het verkrijgen van een badge voor de toegang tot de Zeedijk zorgt voor een administratieve last voor enkele gemeentediensten waardoor een vereenvoudiging noodzakelijk is;
Overwegende dat er geen waarborg meer wordt aangerekend bij het afhalen van een badge voor de toegang tot de Zeedijk en dat er een retributiereglement wordt opgesteld om eventuele kosten aan te rekenen bij het niet terugbrengen van de badges;
Art. 1: Toepassingsgebied: Gedurende de in het aanvullend politiereglement vastgestelde periodes blijft de Zeedijk Koksijde, de Zeedijk Oostduinkerke, de Zeedijk Sint-Idesbald, het Astridplein, het E. Terlinckplein, Strandlaan (tussen Jaakpad en Zeedijk Sint Idesbald) en Lucionplein volledig gesloten voor alle verkeer, met uitzondering van de fietsers, openbare diensten, hulpdiensten en vergunninghouders.
Art. 2: Voorwaarden voor verkrijgen van een vergunning:
2. Voor een periode van maximaal 14 dagen: voor een verhuis, van maandag tot en met zaterdag van 7 tot 19 uur, mits gebruik van een badge
Art. 3: Regeling voor openbare diensten en hulpdiensten:
Art. 4: Procedure voor het bekomen van een (verlenging van) vergunning en badge:
Art. 5: Geldigheidsduur:
Art. 6: Regels met betrekking tot gebruik van de badge:
Art. 7: Intrekken vergunning:
Art. 8: Het bestaande reglement met betrekking tot toegang tot de Zeedijk, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 april 2022, wordt opgeheven.