Terug gemeenteraad

Mon 12/05/2025 - 19:00 raadszaal

Openbaar

mededelingen

Goedkeuren notulen vorige zitting

patrimonium

concessies

  • De concessie voor het uitbaten van trampolinestructuren op het strand van Koksijde en Oostduinkerke loopt dit jaar ten einde. Daarom wordt een nieuw lastenboek ter goedkeuring voorgelegd naar analogie van de vorige concessieovereenkomst voor deze uitbating.

    Voorgesteld wordt om een nieuwe concessie uit te schrijven voor een periode van 3 jaar (2026-2028) via een openbare aanbesteding met opbod voor een minimum instelprijs van 5.000 euro/jaar per standplaats.

    Volgende standplaatsen worden in concessie gegeven :

    Naast de zeedijk te Koksijde ter hoogte van Prins Albertplein
    Naast de zeedijk te Oostduinkerke ter hoogte van Trumelet Faberstraat

ruimtelijke ordening

beleidsplannen

  • Het ontwerp beleidsplan Ruimte West-Vlaanderen wordt momenteel onderworpen aan een openbaar onderzoek (24 02 2025 - 25 05 2025). Naar aanleiding van dit openbaar onderzoek dient ook de gemeente een advies uit te brengen.

    Het deel van het openbaar onderzoek dat betrekking heeft op het bijhorende ontwerp MER-rapport wordt verlengd. Omdat de niet-technische samenvatting en richtlijnen in begin van het openbaar onderzoek niet ter inzage lagen, wordt dit deel dus onderworpen aan een verlengd openbaar onderzoek onderworpen dat loopt van 01 05 2025 tot 30 07 2025)

    Het ontwerp beleidsplan Ruimte West-Vlaanderen bestaat uit

    1) Een strategische visie (planhorizon 2050)

    Dit deel van het beleidsplan ruimte schetst de ambities voor de lange termijn, (toekomstige) beleidskaders moeten in overeenstemming zijn met dit deel. De strategische visie heeft dus een doorwerkende kracht. De strategische visie is een lange termijn visie

    Volgende 4 principes komen aan bod

    -       Herkennen én erkennen van het fysisch systeem: Dit is de natuurlijke omgeving van de ruimte (reliëf, samenstelling bodem en waterhuishouding).

    • in 2050 is er maximale afstemming tussen ruimtegebruik en fysisch systeem
    • In 2050 staat de open ruimte niet onder druk door bijkomende verharding en bebouwing.
    • In 2050 heeft West-Vlaanderen heeft een goed functionerend watersysteem waarbij regenwater maximaal kan infiltreren
    • In 2050 is de vraag naar ecosysteemdiensten is in evenwicht met het natuurlijk aanbod
    • In 2100 is onze kustlijn gewapend tegen de zeepiegelrijzing met zowel harde als zachte kustverdediging
    • In 2050 komt onze energie hoofdzakelijk uit hernieuwbare bronnen
    -       Rekening houden met de eigenheid van het cultuurlandschap
    • In 2050 vormt de eigenheid van elke plek is het uitgangspunt voor ruimtelijke ontwikkeling
    • In 2050 evolueert het landschap verder met respect voor haar eigenheid.
    • In 2050 maken energiebronnen met een landschappelijke impact integraal deel uit van de West-Vlaamse landschappen
    • We erkennen de diversiteit van de West-Vlaamse deelruimten.

          Optimaliseren van het rendement van de bebouwde en verharde ruimte

    • In 2050 zetten we maximaal in op het creëren van ruimte op strategische locaties binnen bestaande bebouwde en verharde ruimte.
    • In 2050 staat het verhogen van het ruimtelijk rendement ten dienste van de leefbaarheid van de dorpen en steden.
    • In 2050 wordt de bestaande bebouwing en verharding in dorps- en stadskernen maximaal multifunctioneel gebruikt
    • Reconversie vormt een prioritair instrument om ruimte te creëren
    • In 2050 staat zuinig ruimtegebruik voorop in de open ruimte

    -       Uitbouwen van een netwerk van kernen

    • In 2050 hebben we een goed gestructureerd netwerk van kernen.
    • In 2050 verplaatst de West-Vlaming zich op een duurzame manier 
    • In 2050 maakt de ontspanningsruimte deel uit van het netwerk van kernen.

     2)  Zes beleidskaders

    De beleidskader hebben doorwerkende kracht bij de uitvoering van het ruimtelijk beleid, zowel naar uitvoering van provinciale acties als bij de advisering naar acties van andere overheden.
    De beleidskaders zijn in tegenstelling tot de strategische visie eerder een visie op kortere termijn. Ze vormen de manier waarop de doelstellingen van de strategische visie worden bereikt.

    Er zijn vijf thematische beleidskaders en één methodisch beleidskader

     Beleidskader 'Aan de slag'

    Dit beleidskader onderscheidt zich van de andere beleidskaders die horen bij het Beleidsplan Ruimte West-Vlaanderen. Het beleidskader is niet zozeer een inhoudelijk beleidskader zoals de andere kaders, maar een kader dat aangeeft hoe we als Provincie aan de slag gaan op het terrein, op welk schaalniveau een gebiedsvisie best wordt opgemaakt, welke kwaliteitswaarden in overweging worden genomen en hoe we zoeken naar koppelkansen tussen verschillende opgaven.

    In dit beleidskader zijn er 3 beleidslijnen:

    • een gebiedsgerichte aanpak
    • bepalen van juiste schaalniveau
    • koppelkansen benutten
     Beleidskader 'Fysisch systeem als basis voor klimaatbestendige ruimte'

    Het fysisch systeem kent heel wat uitdagingen: hitte, droogte, extreme neerslag, … Daarom is het behoud, herstel en de versterking van het watersysteem een antwoord op deze uitdagingen.

    Het watersysteem is een gebiedsdekkend en bovenlokaal grensoverschrijdend systeem. Water stopt niet aan de grenzen, een actieplan op bovenlokaal niveau is bijgevolg aangewezen.

    In dit beleidskader zijn er 2 beleidslijnen:

    • versterking van het watersysteem
    • inrichting klimaatbestendige ruimte
     Beleidskader 'Levendige en verbonden dorps- en stadskernen'
    West-Vlaanderen kent een rijke diversiteit aan stads- en dorskernen, waarbij elke kern zijn kwaliteiten heeft. Tegelijkertijd staan onze dorps+- en stadskernen voor belangrijke ruimtelijke uitdagingen, zoals de verkeersveiligheid in de kernen garanderen, basisvoorzieningen behouden en bereikbaar houden en op veranderende woonbehoeften inspelen.
     
    In dit beleidskader zijn er 4 beleidslijnen:
    • maximale versterking van kwaliteit van alle West-Vlaamse dorps- en stadskernen
    • kwaliteitsvolle reconversie in de dorps- en stadskernen
    • versterken van het netwerk van dorps- en stadskernen
    • woonlinten en woonclusters buiten de kernen
     Beleidskader 'Ruimte voor niet-verweefbare economische en andere activiteiten'
    We willen de open ruimte vrijwaren voor de daar essentiële functies zijnde landbouw, natuur en bepaalde vormen van vrijetijdsbeleving. Om andere diverse ruimtevragen een plaats te geven, zetten we dus maximaal in op de creatie van bijkomende ruimte binnen het ruimtebeslag in de dorps- en stadskernen. Hiervoor stimuleren we verschillende werkwijzen die het ruimtelijk rendement van de bebouwde en verharde ruimte binnen het bestaande ruimtebeslag optimaliseren, zoals de verweving van activiteiten binnen de dorps- en stadskernen.

     Toch zijn er ook economische of andere activiteiten die omwille van bepaalde criteria niet binnen de dorps- en stadskernen verweven kunnen worden. We spreken dan over niet-verweefbare activiteiten*. Het gaat hier om activiteiten die binnen een harde bestemming* vallen: het zijn bepaalde vormen van bedrijvigheid, recreatie, groothandel, gemeenschapsvoorzieningen of onbekende ruimtevragen door bv. technologische evoluties.

     Niet verweefbare activiteiten hebben vaak een bovenlokale impact. Een aanpak op bovenlokaal niveau is bijgevolg aangewezen.

    Dit beleidskader heeft 2 beleidslijnen

    • maximale verweving van activiteiten in dorps- en stadskernen.
    • Plan van aanpak voor niet-verweefbare activiteiten.

     Beleidskader 'Transformatie van gebouwenclusters en omgeving in de open ruimte'

     In de open ruimte komt een verscheidenheid aan bebouwing en functies voor. Het gaat grotendeels om (para-) agrarische bebouwing maar ook zonevreemde bebouwing.

     De open ruimte dient gevrijwaard te worden voor de daartoe essentiële functies (landbouw, natuur, bepaalde vormen, vrijetijdsbesteding, …)

     Dit beleidskader heeft 2 beleidslijnen

    • stimuleren van agrarisch (her)gebruik en inzetten op functies doe de open ruimte nodig hebben
    • verfijnen van ruimtelijke mogelijkheden via een ruimere gebiedsvisie

     Beleidskader 'Hernieuwbare energie'

    Als maatschappij hebben we ons geëngageerd om de transitie naar een duurzaam energiesysteem te maken. De energietransitie komt met ruimtelijke kansen en uitdagingen.

    Een sterk bovenlokaal ruimtelijk beleid kan een hefboom zijn om met deze uitdagingen om te gaan. Met dit beleidskader willen we de kansen die het landschap biedt om een duurzaam energiesysteem uit te bouwen maximaal benutten.

     Energietransitie is een ontwikkeling die gemeentegrenzen overstijgt. De Provincie kan een belangrijke rol spelen in het verbinden van specifieke lokale noden met bovenlokale beleidsvisies.

    Dit beleidskader heeft 3 beleidslijnen 

    • de inplanting van energie-infrastructuur verhoogt de leesbaarheid van het landschap
    • een doordachte inplanting van energie-infrastructuur gebeurt in de nabijheid van de verbruikers
    • de inplanting van energie-infrastructuur vertrekt vanuit gedeeld en meervoudig ruimtegebruik

     Alle documenten kunnen geraadpleegd worden via deze website: https://www.west-vlaanderen.be/beleidsplanruimte  (zie documenten)

    Het deel m.b.t. MER-rapport ligt bijkomend ter inzage van 1 mei tot 30 juni omwille van technische redenen (niet-technische samenvatting MER was onterecht niet raadpleegbaar op de website van de provincie). Eventuele opmerkingen zullen nog voorgelegd worden aan de GR van juni. 

    Het advies van de gemeenteraad wordt besproken in de GRC grondgebiedszaken van 8 mei 2025 om 18u

beleidsplannen

  • Goedkeuring Kerkenbeleidsplan 2025

    Volgens artikel 33/2 van het eredienstendecreet van 7 mei 2004 (met laatste wijziging in 2022) moet elke gemeente een actueel kerkenbeleidsplan hebben. 'Actueel' betekent dat het kerkenbeleidsplan niet ouder is dan zes maanden bij indiening van de meerjarenplanning van de kerkfabrieken (uiterlijk zes maanden na installatie van de nieuwe gemeenteraad). 'Goedgekeurd' betekent ondertekend door de bisschop en vastgelegd in een gemeenteraadsbesluit. Dit betekent dat de gemeente Koksijde ten laatste tegen 1 juni 2025 over een nieuw, goedgekeurd kerkenbeleidsplan moet beschikken.

    Bovendien kan er enkel met een actueel kerkenbeleidsplan een beroep gedaan worden op subsidies van het agentschap Binnenlands Bestuur voor niet-beschermde kerken en op verhoogde erfgoedpremies van het agentschap Onroerend Erfgoed voor beschermde kerken. Ook dossiers die op de wachtlijst staan voor een premie moeten sinds 1 januari 2017 een kerkenbeleidsplan kunnen voorleggen om aanspraak te maken op de premie. Om in aanmerking te komen voor een verhoogde erfgoedpremie van 60% moet een rooms-katholiek eredienstgebouw beschermd als monument in het actuele kerkenbeleidsplan aangeduid zijn voor een ruimer gebruik dan louter de eredienst. Dit kan gaan om valorisatie, medegebruik, nevenbestemming of herbestemming. Als het kerkgebouw uitsluitend voor de eredienst wordt gebruikt, geldt het basispremiepercentage van 40%. Bijgevolg moet in het nieuwe kerkenbeleidsplan voor de beschermde kerken van Koksijde zeker nevenbestemming of herbestemming worden vermeld om aanspraak te kunnen maken op de verhoogde erfgoedpremie. Een specificatie is nog niet nodig.

    In het plan wordt opgenomen welke kerken alleen voor de eredienst gebruikt blijven en welke kerken in aanmerking komen voor ofwel een neven- of herbestemming. De neven- of herbestemming moet in het plan nog niet gespecifieerd of uitgewerkt zijn. Het kerkenbeleidsplan vormt de basis voor het meerjarenplan van de kerkfabrieken en het meerjarenplan van de gemeente. Eventuele herbestemming van kerken kan een grote impact hebben op het volgende meerjarenplan van de gemeente.

     Doorlopen traject

    • Sinds de start van het platform volgt een erfgoedconsulent van de dienst Cultuur en Erfgoed het Kennisplatform Toekomst Parochiekerken van de provincie West-Vlaanderen. De 2 erfgoedconsulenten van de dienst Cultuur en Erfgoed volgden in 2024 een infosessie over het opmaken van een kerkenbeleidsplan en herbestemmingsprofielen van kerken. Deze sessie werd georganiseerd door Parcum (door de Vlaamse overheid erkend museum en expertisecentrum voor religieuze kunst en cultuur), het agentschap Onroerend Erfgoed en het platform Toekomst Parochiekerken. 

    • De opmaak van het kerkenbeleidsplan werd vooraf zoveel mogelijk voorbereid door de gemeentelijke erfgoedconsulenten en het sectorhoofd patrimoniumbeheer door het verzamelen van objectieve informatie per kerk en plaatsbezoeken aan alle kerken.

    • Gezien de aanstelling van een nieuw bestuur kon met de effectieve opmaak van het plan pas gestart worden in 2025. Op 10 maart 2025 was er een eerste overleg in aanwezigheid van de bevoegde schepenen (Erediensten, Erfgoed), de erfgoedconsulenten, het sectorhoofd patrimoniumbeheer, pastoor Peter Verbeke en leden van de kerkraad. Op dit overleg werd het pastoraal plan toegelicht door pastoor Verbeke. Op 18 maart 2025 was er een tweede overleg met alle betrokkenen en werd het laatste hoofdstuk van het kerkenbeleidsplan geschreven. Er werden 2 bijkomende overleggen met de kerkfabrieken van de Sint-Willibrorduskerk en de Sint-Niklaaskerk georganiseerd in het kader van mogelijke toekomstige nevenbestemming van beide kerken. Deze overleggen vonden plaats op 2 en 15 april 2025.

     Pastoraal plan (zie bijlage) 
    • Het pastoraal plan voor de pastorale eenheid Ster-der-Zee Koksijde-Nieuwpoort werd opgesteld in oktober 2024.
    • De pastorale eenheid Ster-der-Zee Koksijde-Nieuwpoort telt voor het grondgebied Koksijde 5 kernen en 6 kerken (Sint-Niklaaskerk en Mariakapel liggen in dezelfde kern). 
    • Met de huidige regeling zijn er in elke kerk van Koksijde nog weekendvieringen (in sommige gevallen om de twee weken). Deze regeling wordt aangehouden zolang er 3 voorgangers verbonden zijn aan de pastorale eenheid. Wellicht eind 2026 zal dit wijzigen aangezien pastoor Devloo (Nieuwpoort) dan op pensioen gaat. Vanaf dan zal er een nieuwe regeling worden getroffen voor de weekendvieringen: In de Sint-Willibrorduskerk en Sint-Niklaaskerk zullen vanaf begin 2027 enkel nog vieringen (uitvaart, doopsel, huwelijk,...) op aanvraag plaatsvinden en geen weekendvieringen meer.
    • De pastorale eenheid heeft niet de intentie om een kerk definitief te sluiten en te laten ontheffen aan de eredienst. In de betrokken kerken zal dus eerder sprake zijn van een (structurele) nevenbestemming (zoals bijvoorbeeld concerten, expo’s, …) en wordt geen enkele kerk volledig herbestemd.
    Conclusies over mogelijke opties naar toekomstig gebruik per kerk

    Op basis van het pastoraal plan komen voor de Koksijdse kerken enkel valorisatie (initiatieven die met respect voor het normale gebruik van de parochiekerk, de betekenis van het kerkgebouw versterken en bevorderen) en nevenbestemming (multifunctioneel gebruik = nevenbestemming in de tijd, gedeeld gebruik = nevenbestemming in de ruimte) in aanmerking. Enkel eredienst (geen andere invulling behalve liturgie), herbestemming (volledig onttrekken aan de eredienst) en medegebruik (medegebruik met andere christelijke religie) zijn niet aan de orde.
     

    Deelgemeente (en wijk)

    Kerk

    Toekomstvisie

    Wulpen

    Sint-Willibrorduskerk

    Valorisatie en onderzoek naar mogelijke nevenbestemming (gedeeld gebruik) vanaf 2027

    Koksijde-dorp

    Sint-Pieterskerk

    Valorisatie en onderzoek naar mogelijke nevenbestemming (multifunctioneel gebruik)

    Koksijde-bad

    Onze-Lieve-Vrouw ter Duinenkerk

    Valorisatie

    Sint-Idesbaldus

    Sint-Idesbalduskerk

    Valorisatie en onderzoek naar mogelijke nevenbestemming (multifunctioneel gebruik)

    Oostduinkerke-dorp

    Sint-Niklaaskerk

    Valorisatie en onderzoek naar mogelijke nevenbestemming (gedeeld gebruik) vanaf 2027

    Oostduinkerke-bad

    Mariakapel

    Valorisatie

     
    Bij het overleg met de kerkfabriek van de Sint-Willibrorduskerk en de gemeente Koksijde was er consensus over nevenbestemming van de kerk als gemeenschapszaal. 
     
    Goedkeuring Kerkenbeleidsplan
     
    Op 15 april 2025 werd het kerkenbeleidsplan ter goedkeuring bezorgd aan het bisdom Brugge.

politie

gemeentelijk aanvullend politiereglement - gemeentewegen

  • Langs de Leopold II laan worden volgende wijzigingen ingevoerd:

    • laad- en losplaats ter hoogte van huisnummer 235 wordt weggenomen
      In de buurt zijn al heel wat shop&go parkeerplaatsen waardoor een laad- en losplaats van 12 meter overbodig is

    • 2 extra shop&go parkeerplaatsen ter hoogte van huisnummer 162
      op deze locatie zijn een apotheek, een frituur, een bakkerij waardoor 2 dergelijke parkeerplaatsen noodzakelijk zijn

    • 1 extra shop&go parkeerplaats ter hoogte van huisnummer 226
      deze plaats kan gebruikt worden door de immokantoren gelegen op nummer 226 en op nummer 205 (overkant van de weg)
       
    • de parkeerplaats voor de deelauto tegenaan de Sint-Niklaaskerk werd bij de nieuwe uitrol verplaatst naar de Dorpsstraat op de parking tegenover de gemeenteschool 

    Dit werd besproken op de verkeerscommissie van 3 april 2025 en werd positief geadviseerd. 

  • In de Jacquetlaan worden volgende maatregelen ingevoerd (zie bijlage):

    • E1 invoeren ter hoogte van de Da Vinci
    • E3 uitbreiden langs de zuidkant
    • oranje paaltjes wegnemen op het voetpad
      op het voetpad mag men sowieso niet parkeren, dus zijn de paaltjes overbodig

     

    Hierdoor dient het aanvullend politiereglement op het verkeer betreffende de Jacquetlaan aangepast te worden 

  • In de Jacquelinestraat ter hoogte van huisnummer 12 dient een parkeerplaats voor mindervaliden te worden aangelegd.

    De bewoner beantwoordt aan de voorwaarden van het ministerieel besluit van 3 april 2001:

    • eigen voertuig
    • parkeerkaart voor mindervaliden
    • geen eigen parkeerplaats
  • In de Schepensstraat werd als vervolg op de werken in de Vrijheidstraat een voetpad aan de oostkant aangelegd. Indien voertuigen zich naast het voetpad parkeren, zorgt dit voor hinder o.a. ter hoogte van de inrit van huisnummer 1. Om de doorgang voor voetgangers op het voetpad veilig te laten verlopen, dient een stilstaan- en parkeerverbod ingevoerd te worden ter hoogte van het nieuwe voetpad (tussen Vrijheidstraat en huisnummer 14a).

    Het parkeerverbod aan de westkant wordt als gevolg hiervan opgeheven. 

onderwijs

basisonderwijs

beleid
  • Op 22 april 2025 keurde de gemeenteraad de toetreding tot de aankoopcentrale fietslease DOKO voor onderwijzend personeel gefinancierd door de Vlaamse Gemeenschap goed.

    Onderwijzend personeel van de 3 gemeentelijke onderwijsinstellingen (GBS ODK, GBS KOK en Westhoekacademie), dat gefinancierd wordt door de Vlaamse Gemeenschap (dus niet door de gemeente Koksijde) kan gebruik maken van het systeem fietslease. 
    Voor het gemeentelijk onderwijs wordt samengewerkt met de leasemaatschappij O2O, via de aankoopcentrale DOKO en zoals bepaald in de raamovereenkomst onderhandeld vanuit het katholiek onderwijs.
    Vanaf 1/1/2026 kunnen op die manier leasefietsen in gebruik genomen worden.

    Het fietsbeleid gemeentelijk onderwijs Koksijde is een document waar de werkgever de voorwaarden voor het instappen in de fietslease en afspraken voor het gebruik van de fiets vastlegt voor de gebruikers.
    Dit fietsbeleid wordt toegepast binnen alle scholen van de scholengemeenschap Strand en Polder.

intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

algemene vergaderingen igs

  • Op 16 mei 2025 vindt een algemene vergadering plaats met volgende agendapunten :

    - Toelichting dienstverlening VVOG
    - Statutaire mededelingen aan de Algemene Vergadering
    (cfr. Art. 22 van de statuten - www.vvog.info/statuten)
    • Financieel verslag
    • voorstelling balans en resultatenrekening 2024
    • toelichting door de bedrijfsrevisor en commentaar door de directeur
    • kwijtschelding aan de leden van het Bestuursorgaan
    • Begroting 2025 (goedkeuring)
    • voorstelling en toelichting
    • Vaststelling van de contributie voor 2026 (goedkeuring)
    • Jaarverslag 2024 (goedkeuring)
    - Verkiezing Bestuursorgaan VVOG voor de periode 2025-2031
    • Toelichting van de stemprocedure
    • Verkiezing Bestuursorgaan (geheime stemming)
    - Pitches 'Ambities voor een toekomstgericht openbaar groen'
    - Mondeling verslag door de directeur (stemming)

  • Op 23 mei 2025 vindt een statutaire algemene vergadering plaats met volgende agendapunten :

    1. Goedkeuring verslag Statutaire Algemene Vergadering van 31 mei 2024
    2. Activiteitenverslag Cevio vzw, werkingsjaar 2024
    3. Toelichting jaarrekening 2024
    - Goedkeuring van de balans en de resultatenrekening per 31 december 2024
    - Verslag van het College van Toezicht aan de leden van de Algemene Vergadering van
    Cevio vzw
    - Evaluatie beleggingsportefeuille Cevio vzw door MAIC
    4. Kwijting aan de leden van de Raad van Bestuur en het College van Toezicht
    5. Goedkeuring van de begroting 2025
    6. Benoeming van bestuurders en verificateurs
    7. Varia
    7.1 De projecten: chatbot verkiezingen en digitale inclusie
    7.2 Toelichting strategie Cevi Group

  • Op 6 juni 2025 om 10u00 vindt een algemene vergadering plaats van Poolstok cv met volgende agendapunten :

    A. Algemeen

    1. Samenstelling van het bureau van de vergadering
    2. Uiteenzetting van het verslag van het bestuursorgaan en van de commissaris m.b.t. het boekjaar 2024
    3. Mogelijkheid tot het stellen van vragen aan de bestuursleden en aan de commissaris m.b.t. het boekjaar 2024
    4. Goedkeuring van de jaarrekening voor het boekjaar 2024
    5. Bestemming van het resultaat
    6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris voor het boekjaar 2024
    7. Ontslagen en benoemingen
    8. Goedkeuring van de bezoldigingen - indexering van de bestuurdersvergoedingen
    9. Desgevallend: varia

    B. Strategie Poolstok 2025-2030

    C. Toelichting nieuw beheersreglement

     

  • Op 17 juni 2025 om 18u00 vindt een algemene vergadering plaats met volgende agendapunten :

    Agenda :

    1. Verslag van de Raad van Bestuur over het dienstjaar 2024 - akteneming
    2. Lezing van de jaarrekening per 31/12/2024
    3. Verslag van de commissaris - akteneming
    4. Goedkeuring van de jaarrekening 2024
    5. Verlenen van kwijting aan de bestuurders
    6. Verlenen van kwijting aan de commissaris en aan haar vertegenwoordigers
    7. Benoeming 1 lid raad van bestuur vanuit de vennoot intercommunales
    8. Toetreding tot dienstverlenende vereniging Creat

aanstellen afgevaardigden igs

Mondelinge vragen


Publicaties