Terug
Gepubliceerd op 21/11/2025

Besluitenlijst  gemeenteraad

ma 17/11/2025 - 19:00 raadszaal
  • Openbaar

    • mededelingen

      • Mededelingen door de burgemeester

        Goedgekeurd
    • Goedkeuren notulen vorige zitting

      • Goedkeuren notulen van de raadszitting van 13 oktober 2025

        Goedgekeurd
    • financiën

      • jaarrekening

        • Kennisname besluit gouverneur West-Vlaanderen tot goedkeuring van de jaarrekening over het financieel boekjaar 2024 van de gemeente en het OCMW van Koksijde

          Goedgekeurd

          De gouverneur van West-Vlaanderen deelt mee dat het nazicht van de jaarrekening 2024 niet heeft geleid tot formele vaststellingen en dat de jaarrekening 2024, vastgesteld door de gemeenteraad van 23 juni 2025, wordt goedgekeurd.

          Besluit van de gouverneur in bijlage bij dit besluit.

          Deze beslissing moet op de eerstvolgende vergadering van de gemeenteraad worden ter kennis gebracht ingevolge artikel 332,§1 derde lid van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.

      • budget

        • Goedkeuren kredietovereenkomst met IWVA

          Goedgekeurd

          IWVA wil een deel van haar financiële reserves gebruiken om de gemeenten die deelnemen aan de intercommunale opdrachthoudende vereniging IWVA financieel te ondersteunen en zo bij te dragen tot het uitvoeren van bepaalde openbare werken en diensten, met name wegenwerken, rioleringswerken, saneringswerken en overige infrastructuurwerken in de ruime zin.

          De gemeente Koksijde kan een renteloze lening opnemen voor 2.705.000 euro.

          De gemeenteraad dient deze overeenkomst (ontwerp in bijlage) goed te keuren.

    • overheidsopdrachten

      • vaststellen voorwaarden en wijze van gunnen

        • Lastvoorwaarden en gunningswijze van de overheidsopdracht: bouw buitentrap Duinenhuis

          Goedgekeurd

          Voorliggend dossier betreft de goedkeuring van de lastvoorwaarden en gunningswijze van de overheidsopdracht: nieuwbouw van een bijkomende externe toegang tot het dakterras van het Duinenhuis te Koksijde.

          De raming bedraagt 192.693,95 euro excl. btw of 233.159,68 euro incl. 21% btw.

          Ter hoogte van het Duinenhuis komt een architecturale buitentrap. Deze innovatieve trap zal het dakterras van het Duinenhuis toegankelijk maken als uitkijkpunt voor bezoekers met een mooi uitzicht op de omgeving van de Schipgatduinen.

          De nieuwe buitentrap is ontworpen om het dakterras toegankelijk te maken voor iedereen. Zo kunnen bezoekers ook buiten de openingsuren genieten van het uitzicht. Dit vooruitstrevende ontwerp houdt rekening met de integratie van de toegangspoort en de omheining, om een  geheel te creëren dat aansluit bij het Duinenhuis en de natuurlijke omgeving. De trap is gemaakt van duurzame materialen zoals beton en hout wat past in de omgeving en versterkt het uitzicht op het duinenlandschap.

          Ontwerper: Voorspoels Daem Poorters Architecten - bureau Kiss (Destelbergen).

        • Lastvoorwaarden en gunningswijze van de overheidsopdracht: renovatie strandpaviljoenen

          Goedgekeurd

          Voorliggend dossier betreft de goedkeuring van de lastvoorwaarden en gunningswijze van de overheidsopdracht: renovatie strandpaviljoenen op het strand te Oostduinkerke.

          De raming bedraagt 304.473,48 euro excl. btw of 368.412,91 euro incl. btw, opgedeeld in 3 percelen: 

          • Perceel 1 (Strandpaviljoen Duinpark), raming: 74.313,80 euro excl. btw of 89.919,70 euro incl. 21% btw;
          • Perceel 2 (Strandpaviljoen Groenendijk), raming: 74.313.80 euro excl. btw of 89.919,70 euro incl. 21% btw;
          • Perceel 3 (Strandpaviljoen Sint-André), raming: 155.845,88 euro excl. btw of 188.573,51 euro incl. 21% btw;

          Voor het strandpaviljoen Sint-André is een serieuze renovatie nodig gezien de zeer slechte staat van dit gebouwtje: wegwerken betonrot, vernieuwen alle schrijnwerk en vernieuwen van de volledige sanitaire inrichting. Voor de paviljoenen Duinpark en Groenendijk wordt de volledige sanitaire installatie vernieuwd om na renovatie opnieuw te voldoen aan de huidige verwachtingen en noden.

          Ontwerper: architect Stefaan Depla.

        • Goedkeuring deelname diverse raamcontracten: informatica - vernieuwing ICT - Stad Brugge 2025-2031

          Goedgekeurd

          Voorliggend dossier betreft de goedkeuring deelname diverse raamcontracten: informatica - vernieuwing ICT - Stad Brugge 2025-2031.

          De totale raming voor de volledige periode bedraagt 1.239.669,42 euro excl. btw of 1.500.000,00 euro incl. 21% btw.

          Het betreft raamcontracten voor de periode 2025-2031.

          Het vorige raamcontract van Stad Brugge was zeer succesvol en eindigde in maart 2025. Tal van steden, gemeenten, OCMW’s, politiezones, Vlaamse entiteiten en ziekenhuizen maken er gebruik van. Voor de nieuwe marktbevraging worden echter enkele aanpassingen doorgevoerd om de werking te optimaliseren.

          Belangrijkste wijzigingen:

          1. Meerdere afzonderlijke contracten in plaats van één groot contract met vele percelen. Dit spreidt de werklast en verhoogt de efficiëntie.
          2. Duidelijkere omschrijving van scope en doelgroep, aangezien de vorige versie te breed was.
          3. Samenwerking met het Facilitair Bedrijf Vlaanderen:
            • Voor desktopapparatuur via een occasionele samenwerking, wat juridische en administratieve ondersteuning biedt, de werklast verdeelt en schaalvoordelen oplevert (lagere prijzen).
            • Voor licenties verleent het Facilitair Bedrijf administratieve ondersteuning en onderhandelt het met Microsoft voor een optimale prijszetting.
          4. Invoering van een billijke vergoeding voor Stad Brugge als initiatiefnemer:
            • 1% voor de meeste contracten;
            • 0,25% voor licenties wegens lage marges.
              Deze vergoeding is juridisch getoetst door Publius Advocaten en werd als evenwichtig beschouwd. De potentiële afnemers werden hierover vooraf geïnformeerd.

          Doelgroep van de nieuwe overeenkomsten:

          1. Groep Brugge: Stad en OCMW Brugge, welzijnsverenigingen, Politie Brugge, autonome gemeentebedrijven en verzelfstandigde entiteiten, inclusief het stedelijk onderwijs.
          2. Vlaamse lokale overheden:
            • Alle steden, gemeenten en OCMW ’s in Vlaanderen, inclusief gefusioneerde entiteiten of referentieregio’s.
            • Gemeentelijke welzijnsverenigingen, autonome zorginstellingen en verzelfstandigde entiteiten (AGB’s, stedelijke vzw’s, gemeentelijk onderwijs).
            • Districten, provincies en lokale politiezones.
          3. Bestaande afnemers van de vorige raamovereenkomst van Stad Brugge (2018) die hun interesse vernieuwden.

          Nieuwe contracten:

          • 01: ICT-desktopapparatuur (via samenwerking met Facilitair Bedrijf Vlaanderen)
          • 02: Licenties (met administratieve ondersteuning door Facilitair Bedrijf Vlaanderen)
          • 04: Consultancy (3 percelen)
          • 05: ICT-infrastructuur (4 percelen)
          • 06: Multimedia-uitrusting

          Alle contracten zullen worden aanbesteed via een mededingingsprocedure met onderhandeling, gepubliceerd op nationaal en Europees niveau.

          Het nieuwe raamcontract loopt van 2025 tot 2031. Wij ramen om in deze periode een bedrag van 1.500.000 € aan bestellingen te doen voor gemeente en OCMW.

          Gezien ook het OCMW kan aankopen via deze raamcontracten wordt voorliggende beslissing ook voorgelegd aan de RMW. 

    • ruimtelijke ordening

      • Goedkeuren Beleidsmatig Gewenste Ontwikkeling (BGO) - Visie op betaalbaar wonen, vaste bewoning & toeristisch verblijf

        Goedgekeurd

        BGO staat voor Beleidsmatig Gewenste Ontwikkeling. Een BGO gaat vaak aan een verordenend instrument, zijnde een Ruimtelijk Uitvoeringsplan (RUP) of een verordening vooraf. 

        Er bestaat geen vaste format voor een BGO maar uit studies, overleggen, een opleiding en juridische adviezen kan gesteld worden dat:

        • het een visieweergave is; 
        • het geen verordende voorschriften bevat; 
        • het een rol speelt bij de toetsing aan de goede ruimtelijke ordening;
        • het de voorganger is van een verordenend instrument en binnen een redelijke termijn vertaald zal worden in dat verordenend instrument.

        Een BGO is dus een visie of een masterplan van wat het bestuur voor ogen heeft. In dit geval de toekomstige visie m.b.t. betaalbaar wonen, vaste bewoning en toeristisch verblijf. 

        Gezien het onevenwicht dat ontstaan is tussen vaste bewoning, tweede verblijven en vakantiewoningen heeft het bestuur de intentie om per zone na te denken over de gewenste invulling op lange termijn: zijnde bijkomende vakantiewoningen of net een groter aanbod aan woningen voor permanente bewoning. Dit kan geconcretiseerd worden in een thematisch ruimtelijk uitvoeringsplan. Op die manier zal op een verordenende manier vastgelegd worden of vakantiewoningen al dan niet mogelijk zijn in bepaalde zones. De opmaak van een RUP kan echter niet van vandaag op morgen en kan +/- 2 jaar in beslag nemen.

        Daarom dat de intentie en de visie wordt kenbaar gemaakt door middel van dit BGO. Het geeft aan welke richting er wordt uitgegaan en in afwachting van de opmaak van het thematisch ruimtelijk uitvoeringsplan, zal bij de beoordeling van omgevingsvergunningsaanvragen voor functiewijzigingen naar recreatie naast de geldende regelgeving, rekening worden gehouden met dit BGO.

        De beleidsmatig gewenste ontwikkeling bevat cijfermateriaal die het onevenwicht aantonen, het schetst de huidige situatie, beschrijft de problematiek die ontstaan is en geeft de toekomstvisie weer. Het bevat eveneens een regelgevend kader en toont aan dat deze visie ook aansluit op de visie van de Vlaamse regering.

        In bijlage de beleidsmatig gewenste ontwikkeling (BGO).

        Op 22 oktober 2025 werd het BGO voorgelegd aan de GECORO, die het unaniem heeft goedgekeurd.

    • overeenkomsten

      • Goedkeuren toetredingsovereenkomst opstart digitale aangifte overlijden via eLys-platform

        Goedgekeurd

        In januari 2026 nemen alle Vlaamse lokale besturen het eLys-platform in gebruik en stappen ze zo over naar de digitale verwerking van een overlijden.
        Vóór de start van deze nieuwe werkwijze moeten de lokale besturen een toetredingsovereenkomst ondertekenen om te voldoen aan de AVG-wetgeving.
        Het eLys-platform (digitaal uitwisselingsplatform) digitaliseert de administratieve processen en procedures die gepaard gaan met het overlijden van een persoon en zorgt voor een efficiënte en veilige gegevensdeling tussen alle betrokken stakeholders. Ondertussen bekrachtigde de Vlaamse Regering via een decreet de digitalisering van de overlijdensadministratie vanaf 1 januari 2026.

      • Goedkeuren samenwerkingsovereenkomst 2026-2028 - organisatie jaarlijks tennistornooi Flanders Ladies Trophy Koksijde

        Goedgekeurd

        Vzw Flanders Ladies Trophy is al vele jaren op rij organisator van de Flanders Ladies Trophy Koksijde in de evenementenput in de zomer, een ITF-tornooi voor vrouwelijke tennisspeelsters met een prijzenpot van 40.000 dollar.

        Om dit mogelijk te maken doen de organisatoren beroep op de Gemeente Koksijde (o.a., samen met andere sponsors) voor financiële en logistieke steun.

        In bijlage het voorstel van de samenwerkingsovereenkomst met deze organisator, met daarin de rechten en plichten van beide partijen, verwijzing naar de toegekende subsidie en de voorwaarden voor het uitkeren van die subsidie, voor een duurtijd van 3 jaar, namelijk 2026 tot en met 2028.

        Daarbij een Bijlage 1 bij de samenwerkingsovereenkomst: de limitatieve lijst van gratis middelen en voorzieningen vanuit de Gemeente Koksijde aan de organisatie. Om een indicatie te geven van de waarde van deze middelen en voorzieningen, werd een raming opgenomen. 

        Het ontwerp van deze overeenkomst werden besproken met de organisatoren, in aanwezigheid van de schepen van sport en de burgemeester, op dinsdag 14 oktober 2025.

      • Goedkeuren samenwerkingsovereenkomst 2026-2028 - organisatie jaarlijks tennistornooi Koksijde Men's Trophy

        Goedgekeurd

        Tennisclub Koksijde vzw is al vele jaren op rij organisator van de Koksijde Men's Trophy in de evenementenput in de zomer, een ITF-tornooi voor mannelijke tennisspelers met een prijzenpot van 30.000 dollar.

        Om dit mogelijk te maken doen de organisatoren beroep op de Gemeente Koksijde (o.a., samen met andere sponsors) voor financiële en logistieke steun.

        In bijlage het voorstel van de samenwerkingsovereenkomst met deze organisator, met daarin de rechten en plichten van beide partijen, verwijzing naar de toegekende subsidie en de voorwaarden voor het uitkeren van die subsidie, voor een duurtijd van 3 jaar, namelijk 2026 tot en met 2028.

        Daarbij een Bijlage 1 bij de samenwerkingsovereenkomst: de limitatieve lijst van gratis middelen en voorzieningen vanuit de Gemeente Koksijde aan de organisatie. Om een indicatie te geven van de waarde van deze middelen en voorzieningen, werd een raming opgenomen. 

        Het ontwerp van deze overeenkomst werden besproken met de organisatoren, in aanwezigheid van de schepen van sport en de burgemeester, op dinsdag 14 oktober 2025.

      • Goedkeuren samenwerkingsovereenkomst 2026-2028 - organisatie jaarlijks padeltornooi FIP Silver Koksijde

        Goedgekeurd

        Tennisclub Koksijde vzw is al enkele jaren op rij organisator van FIP Silver Koksijde in de evenementenput in de zomer, een internationaal padel tornooi met een prijzenpot van 15.000 euro.

        Om dit mogelijk te maken doen de organisatoren beroep op de Gemeente Koksijde (o.a., samen met andere sponsors) voor financiële en logistieke steun.

        In bijlage het voorstel van de samenwerkingsovereenkomst met deze organisator, met daarin de rechten en plichten van beide partijen, verwijzing naar de toegekende subsidie en de voorwaarden voor het uitkeren van die subsidie, voor een duurtijd van 3 jaar, namelijk 2026 tot en met 2028.

        Daarbij een Bijlage 1 bij de samenwerkingsovereenkomst: de limitatieve lijst van gratis middelen en voorzieningen vanuit de Gemeente Koksijde aan de organisatie. Om een indicatie te geven van de waarde van deze middelen en voorzieningen, werd een raming opgenomen. 

        Het ontwerp van deze overeenkomst werden besproken met de organisatoren, in aanwezigheid van de schepen van sport en de burgemeester, op dinsdag 14 oktober 2025.

      • samenwerkingsovereenkomsten

        • Goedkeuren samenwerkingsovereenkomst met DVV Westhoek voor het intergemeentelijk BOA-platform.

          Goedgekeurd

          Binnen de Westhoek werd in 2024 het project West Wave Westhoek opgestart met steun van Vlaanderen en Europa (Gemeente Zonder Gemeentehuis en Next Gen EU). Eén van de deelprojecten waarrond de Westhoekgemeenten samenwerken is een intergemeentelijk BOA-platform. 

          BOA staat voor buitenschoolse Opvang en Activiteiten. Het BOA-decreet wil elk kind van 2,5 tot 12 jaar de kans geven om voor en na school, en tijdens vrije dagen, te genieten van kwalitatieve opvang en vrije tijd. Lokale besturen hebben de regie in handen om de buitenschoolse opvang in hun gemeente of stad te organiseren. Eén van de doelstellingen is de toegankelijkheid tot het aanbod vergroten. 

          Het project 'intergemeentelijk BOA-platform' focust op toegankelijkheid. Het project streeft naar een online toepassing die het aanbod van alle BOA-aanbieders bundelt, over de gemeentegrenzen heen. Aanbieders die dat wensen kunnen via deze toepassing ook het inschrijvingsproces regelen en communiceren met de ouders. 

          Het project wordt gerealiseerd door een projectleider van De Panne in samenwerking met een werkgroep met vertegenwoordigers van De Panne, Diksmuide, Houthulst, Ieper, Koksijde en Poperinge. Andere geïnteresseerde gemeenten werden betrokken via een klankbordgroep en een bevraging. 

          DVV Westhoek heeft op 23 september het intergemeentelijk BOA-platform gegund aan Tactics met hun toepassing Luwio. 

    • politie

      • gemeentelijk aanvullend politiereglement - gemeentewegen

        • Hervaststelling reglement inzake de toegang tot de Zeedijk Koksijde, Zeedijk Oostduinkerke, Zeedijk Sint-Idesbald, Strandlaan (tussen Jaakpad en Zeedijk Sint-Idesbald), Astridplein, Eugenie Terlinckplein en Lucionplein

          Goedgekeurd

          Langs de Zeedijk geldt een zonale regeling van verboden parkeren (laden en lossen) aan de zuidkant. Om tegemoet te komen aan de vragen van aannemers en poetsfirma's werd volgend voorstel gedaan:

          Op het parkeerverbod wordt uitzondering gemaakt voor aannemers of poetsfirma's die reeds over een badge (conform reglement toegang tot de Zeedijk) beschikken indien aan volgende voorwaarden wordt voldaan:

          • mits het leggen van een parkeerschijf met maximum parkeertijd van 2 uren
          • niet parkeren voor een handelszaak
          • aanbieden van een vergunningskaart met vermelding van nummerplaat, badgenummer, handtekening van de verantwoordelijke

          Deze voorwaarden dienen ook in het reglement rond de toegang tot de Zeedijk te staan. 

          De aanpassing treedt in werking op 1 december 2025. 

        • Hervaststelling aanvullend politiereglement op het verkeer - gemeentewegen - Zeedijk Koksijde

          Goedgekeurd

          Langs de Zeedijk Koksijde geldt een zonale regeling van verboden parkeren (laden en lossen) aan de zuidkant. Om tegemoet te komen aan de vragen van aannemers en poetsfirma's werd volgend voorstel gedaan:

          Op het parkeerverbod wordt uitzondering gemaakt voor aannemers of poetsfirma's die reeds over een badge (conform reglement toegang tot de Zeedijk) beschikken indien aan volgende voorwaarden wordt voldaan:
          * mits het leggen van een parkeerschijf met maximum parkeertijd van 2 uren
          * niet parkeren voor een handelszaak
          * aanbieden van een vergunningskaart met vermelding van nummerplaat, badgenummer, handtekening van de verantwoordelijke

          Deze regeling treedt in werking op 1 december 2025.

        • Hervaststelling aanvullend politiereglement op het verkeer - gemeentewegen - Zeedijk Oostduinkerke

          Goedgekeurd

          Langs de Zeedijk Oostduinkerke geldt een zonale regeling van verboden parkeren (laden en lossen) aan de zuidkant. Om tegemoet te komen aan de vragen van aannemers en poetsfirma's werd volgend voorstel gedaan:

          Op het parkeerverbod wordt uitzondering gemaakt voor aannemers of poetsfirma's die reeds over een badge (conform reglement toegang tot de Zeedijk) beschikken indien aan volgende voorwaarden wordt voldaan:
          * mits het leggen van een parkeerschijf met maximum parkeertijd van 2 uren
          * niet parkeren voor een handelszaak
          * aanbieden van een vergunningskaart met vermelding van nummerplaat, badgenummer, handtekening van de verantwoordelijke

        • Hervaststelling aanvullend politiereglement op het verkeer - fietszone

          Goedgekeurd

          In Koksijde zijn er heel wat fietsstraten. Bij de start van het nieuwe bestuur werd de vraag gesteld om de huidige situatie te evalueren. Deze evaluatie werd vooral uitgevoerd door een bevraging te organiseren waarna de stand van zaken telkens in de verkeerscommissie werd besproken.

          Volgende principes werden gevolgd:

          • ontdubbeling van huidige fietsassen (bijv. Tennislaan - Ranonkellaan)
          • opheffen van fietsstraten langs landbouwwegen (vb. Burgweg)
          • zorgen voor 1 grote, logische fietsverbinding

          De Conterdijk is in se al een fietszone maar dit wordt door het aanpassen van het aanvullend politiereglement nog bekrachtigd. Dit werd in samenspraak met Veurne en Nieuwpoort gedaan.
          De Schepensstraat vormt een logische verbinding van de Piet Verhaertstraat richting schoolomgeving van Oostduinkerke. 

          Aan de hand hiervan werd volgend voorstel opgesteld. 

          Fietsstraten behouden:

          • Pannelaan tussen Koninklijke Baan en Albert Nazylaan
          • Albert Nazylaan tussen Pannelaan en P.P. Rubenslaan
          • P.P. Rubenslaan
          • Tennislaan tussen Strandlaan en Brialmontlaan
          • Brialmontlaan
          • Parnassiusstraat
          • Abdijstraat
          • Hostenstraat
          • Helvetiastraat tussen Hostenstraat en Zeelaan
          • Pylyserlaan
          • Westhinderstraat tussen Pylyserlaan en Guldenzandstraat
          • Doornpannestraat
          • Guldenzandstraat tussen Doornpannestraat en St-Andréstraat
          • Piet Verhaertstraat
          • Hugo Verriestlaan
          • Loze Vissertjespad
          • Noordzeedreef
          • Karthuizerstraat
          • Hazebeekstraat tussen Dorpsstraat en golfpad

          Fietsstraten schrappen:

          • P. Delvauxlaan
          • Jan Van Looylaan tussen P. Delvauxlaan en Strandlaan
          • Duinenkranslaan
          • Ranonkellaan
          • Middenlaan tussen Jaak Van Buggenhoutlaan en Abdijstraat
          • Van Maldeghemstraat
          • A. Boudrystraat
          • Gaupinlaan
          • Burgweg
          • Ganzestraat
          • Langeleedstraat
          • Koningstraat tussen huis met adres Toekomstlaan 6b (manège) en Langeleedstraat
          • golfpad
          • Hof ter Hillestraat
          • Hazebeekstraat tussen Nelson Mandelastraat en Nieuwstraat


          Extra fietsstraten:

          • Conterdijk
          • Schepensstraat
          • Guldenzandstraat tussen Sint-Andréstraat en Leopold II laan


          De wettelijke signalisatie wordt voorzien tegen het begin van de paasvakantie 2026. 

        • Hervaststelling aanvullend politiereglement op het verkeer - gemeentewegen - Zouavenpad

          Goedgekeurd

          Langs het Zouavenpad is momenteel enkel plaatselijk verkeer toegelaten m.u.v. bromfietsers klasse A. Het lijkt aangewezen dat hier ook speed pedelecs worden toegelaten. Omwille van de verschillende bochten en de smalle weg kan hier sowieso geen hoge snelheid worden gehanteerd. 

          Hiervoor dient het aanvullend politiereglement op het verkeer van het Zouavenpad aangepast te worden. 

    • intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

      • algemene vergaderingen igs

        • Aquaduin (IWVA OV) - buitengewone algemene vergadering 11 december 2025 - goedkeuren agenda en vaststellen standpunt

          Goedgekeurd

          Op 11 december 2025 om 19u15 vindt de buitengewone algemene vergadering van Aquaduin (IWVA  plaats met volgende agendapunten :

          1. Goedkeuring verslag AV 21/05/2025
          2. 2026: activiteiten en strategie
          3. 2026: begroting
          4. Vervanging van de heer Koen Coupillie (Diksmuide) door de heer Martin Obin als stemgerechtigd lid van de raad van bestuur
          5. Vervanging van mevrouw Neyts (Nieuwpoort) en mevrouw Note (Veurne) als stemgerechtigde leden van de raad van bestuur
          6. Aanstelling 3 leden van de raad van bestuur met raadgevende stem voor de gemeenten Alveringem, Koksijde en Veurne
        • IVVO - buitengewone algemene vergadering 16 december 2025 - goedkeuren agenda en vaststellen standpunt

          Goedgekeurd

          Op 16 december 2025 om 18u00 vindt een buitengewone algemene vergadering plaats met volgende agendapunten :

          Agenda :

          1. Goedkeuring evaluatierapport 2019-2026
          2. Goedkeuring ondernemingsplan 2026-2031
          3. Kennisname te ontwikkelen activiteiten en te volgen strategie 2026
          4. Goedkeuring budget 2026
        • DVV (dienstverlenende vereniging) Westhoek - bijzondere algemene vergadering 17 december 2025 - goedkeuren agenda en vaststellen standpunt

          Goedgekeurd

          Op 17 december 2025 om 17u45 vindt een bijzondere algemene vergadering plaats met volgende agendapunten:

          1. Goedkeuring toetreding Wervik
          2. Goedkeuring afwijkingsaanvraag regiovorming n.a.v. toetreding Wervik
          3. Goedkeuring jaarplan 2026
          4. Goedkeuring budget 2026
          5. Vaststelling gemeentelijke bedrage in de werkingskosten 2026
          6. Varia
        • WVI - buitengewone algemene vergadering 10 december 2025 - goedkeuren agenda en vaststellen standpunt

          Goedgekeurd

          Op 10 december 2025 om 18u30 vindt een buitengewone algemene vergadering plaats met volgende agendapunten :

          1. Goedkeuring verslag van de algemene vergadering dd. 11.06.2025
          2. Begroting 2026
          3. Strategisch plan 2025-2030
          4. Kennisneming nieuwe bestuurder met raadgevende stem
          5. Mededelingen
        • Creat Services dv - buitengewone algemene vergadering 16 december 2025 - goedkeuren agenda en vaststellen standpunt

          Goedgekeurd

          Op 16 december 2025 vindt een buitengewone algemene vergadering van Creat Services dv plaats met volgende agendapunten:

          1. Wijziging van vermogen
          2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen
          3. Evaluatieverslag met betrekking tot de werking van de dienstverlenende vereniging, het ondernemingsplan 2025-2030, de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2026 (overeenkomstig art. 432 en 459 Decreet over het Lokaal Bestuur)
          4. Begroting 2026 (overeenkomstig artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)
          5. Statutaire benoemingen
          6. Varia
      • aanstellen afgevaardigden igs

        • Aquaduin (IWVA ov.) - aanduiden van 1 bestuurder met raadgevende stem

          Goedgekeurd

          Ingevolge de statutenwijziging van Aquaduin is de samenstelling van de Raad van Bestuur gewijzigd.

          Er is een uitbreiding van het aantal leden van de Raad van Bestuur met raadgevende stem van 1 naar 3.
          De aanstelling van het raadgevend lid is in principe voor de volledige termijn van 6 jaar en genderkeuze zodanig dat er vrije keuze is van gender voor de 6 bestuurders met stemrecht (vb bij 6 mannelijke bestuurders dienen er 3 vrouwelijke raadgevende leden voorgedragen te worden) 

          De eerste termijn van 6 jaar voor de aanstelling van een raadgevend lid komt toe aan Alveringem, Koksijde en Veurne.  De volgende termijn aan De Panne, Diksmuide en Nieuwpoort.

          De gemeente Koksijde dient een vrouwelijke kandidaat, die verkozen is op een lijst waarvan geen enkele verkozene deel uitmaakt van het college van burgemeester en schepenen, voor te dragen.  Dit mag dezelfde persoon zijn die in het begin van dit jaar in de gemeenteraad aangeduid werd.

        • Gemeentelijke verkeerscommissie - aanduiden afgevaardigde Team8670

          Goedgekeurd

          Dhr.  Luc Deltombe heeft zijn ontslag ingediend als lid van de gemeentelijke verkeerscommissie.

          Team8670 dient nu een nieuwe vertegenwoordiger aan te duiden.

  • Mondelinge vragen

    • Mondelinge vragen

      Goedgekeurd

Namens gemeenteraad,

Joeri Stekelorum
algemeen directeur

Koen Ringoot
voorzitter