Mon 13/10/2025 - 19:00 raadszaal
De opvolgingsrapportering is een inhoudelijke weergave van de stand van zaken over acties uit het meerjarenplan betreffende de periode 1 januari tot en met 1 juni van het lopende jaar.
Er wordt minstens voor het einde van het derde kwartaal een opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar voorgelegd.
Er worden geen inhoudelijke vormvereisten opgelegd aan dit rapport. Er dienen minimaal enkele financiële tabellen te worden opgenomen, maar vooral de voortgang tijdens de 1e helft van het lopende boekjaar wordt tekstueel bij de acties voorzien.
Teneinde een kwalitatieve rapportage te kunnen afleveren, hadden de actieverantwoordelijken en diensthoofden de tijd tot 15 september 2025 hun acties van de nodige input te voorzien.
In het kader van het 20-jarig bestaan van Jong El Fuerte werd in een overleg met de vereniging een tussenkomst in de aankoop van nieuwe uniformen besproken. De toelage betreft een maximale tussenkomst van 20.000 EUR, waarbij de aanvragen beperkt zijn tot 50% van het totale factuurbedrag.
Het betreft het meerjarenplan 2026-2031 van de kerkfabriek Onze-Lieve-Vrouw Ter Duinen.
Na overleg tussen het centraal kerkbestuur en de afgevaardigde schepen wordt voorgesteld aan de gemeenteraad om het meerjarenplan goed te keuren.
Het betreft het meerjarenplan 2026-2031 van de kerkfabriek St.-Idesbaldus.
Na overleg tussen het centraal kerkbestuur en de afgevaardigde schepen wordt voorgesteld aan de gemeenteraad om het meerjarenplan goed te keuren.
Het betreft het meerjarenplan 2026-2031 van de kerkfabriek St.-Pieter.
Na overleg tussen het centraal kerkbestuur en de afgevaardigde schepen wordt voorgesteld aan de gemeenteraad om het meerjarenplan goed te keuren.
Het betreft het meerjarenplan 2026-2031 van de kerkfabriek St.-Niklaas.
Na overleg tussen het centraal kerkbestuur en de afgevaardigde schepen wordt voorgesteld aan de gemeenteraad om het meerjarenplan goed te keuren.
Het betreft het meerjarenplan 2026-2031 van de kerkfabriek St.-Willibrordus.
Na overleg tussen het centraal kerkbestuur en de afgevaardigde schepen wordt voorgesteld aan de gemeenteraad om het meerjarenplan goed te keuren.
Het betreft het budget 2026 van de kerkfabriek Onze-Lieve-Vrouw ter Duinen.
Het budget 2026 voorziet een toelage van 214.524,14 euro en past in het goedgekeurde meerjarenplan 2026-2031 goedgekeurd door de gemeenteraad op 13 oktober 2025.
In dat geval is er enkel kennisname door de gemeenteraad vereist.
Het betreft het budget 2026 van de kerkfabriek St.-Idesbald.
Het budget 2026 voorziet een toelage van 66.668,55 euro en past in het goedgekeurde meerjarenplan 2026-2031 goedgekeurd door de gemeenteraad op 13 oktober 2025.
In dat geval is er enkel kennisname door de gemeenteraad vereist.
Het betreft het budget 2026 van de kerkfabriek St.-Pieter.
Het budget 2026 voorziet een toelage van 41.727,50 euro en past in het goedgekeurde meerjarenplan 2026-2031 goedgekeurd door de gemeenteraad op 13 oktober 2025.
In dat geval is er enkel kennisname door de gemeenteraad vereist.
Het betreft het budget 2026 van de kerkfabriek St.-Niklaas.
Het budget 2026 voorziet een toelage van 40.054,13 euro, waarvan 39.493,37 euro ten laste van de gemeente Koksijde en 560,76 euro ten laste van de stad Nieuwpoort en past in het goedgekeurde meerjarenplan 2026-2031 goedgekeurd door de gemeenteraad op 13 oktober 2025.
In dat geval is er enkel kennisname door de gemeenteraad vereist.
Het betreft het budget 2026 van de kerkfabriek St.-Willibrordus.
Het budget 2026 voorziet een toelage van 51.000,00 euro en past in het goedgekeurde meerjarenplan 2026-2031 goedgekeurd door de gemeenteraad op 13 oktober 2025.
In dat geval is er enkel kennisname door de gemeenteraad vereist.
De financiering van de Brandweer Westhoek wordt geregeld via een verdeelsleutel die bepaalt welk aandeel elke gemeente bijdraagt. Sinds de opstart van de zonale werking in 2015 is deze verdeelsleutel meerdere keren geëvalueerd. In de afgelopen jaren was er echter geen unanimiteit over de verdeling, waarna de gouverneur de sleutel vastlegde. De nieuwe verdeelsleutel richt zich niet alleen op de financiële aspecten, maar legt vooral de nadruk op het verbeteren van de dienstverlening en de veiligheid voor iedereen in de regio.
De focus ligt op snellere en efficiëntere hulpverlening bij branden, ongevallen en andere noodsituaties. Er worden ook aanzienlijke investeringen gedaan in zowel mensen als middelen, zoals meer opgeleide vrijwilligers en brandweerlieden, alsook in betere voertuigen en modernere uitrusting. Het doel is om alle inwoners, van de kleinste dorpen tot de grootste steden, op een gelijkwaardig serviceniveau te beschermen. Naast de traditionele taken van blussen en redden, wordt er meer aandacht besteed aan preventie, het geven van infosessies en het ondersteunen van lokale initiatieven. De brandweerzone wil een betrouwbare en constante waarde zijn, waar elke burger op kan rekenen, ongeacht zijn of haar woonplaats.
Met dit voorstel wordt gewerkt aan een sterke, solidaire en toekomstgerichte Brandweer Westhoek, een brandweer die niet alleen paraat staat in noodsituaties, maar ook proactief investeert in veiligheid en dienstverlening, met het welzijn van elke inwoner als prioriteit.
De aanleiding voor een nieuwe verdeelsleutel is te vinden in het feit dat de vorige verdeelsleutel werd vastgesteld bij de opstart van de brandweerzone en sindsdien in verschillende stappen werd aangepast. Het laatste akkoord dateert uit 2020, waarna tijdelijke regelingen werden getroffen. In 2023 werd duidelijk dat er een nieuw akkoord nodig was om structurele duidelijkheid te bieden voor alle gemeenten.
Het nieuwe voorstel is gebaseerd op solidariteit en evenwicht. Er werd gekozen voor een zogenaamde “50/50-benadering”, waarbij het gemiddelde wordt genomen tussen de eerdere verdeelsleutel en het voorstel van de gouverneur. Het belangrijkste hierbij is dat de bijdrage van elke gemeente in verhouding staat tot de dienstverlening die zij ontvangt.
De invoering van de nieuwe verdeelsleutel zal geleidelijk plaatsvinden over een periode van vier jaar, zodat de gemeenten zich kunnen aanpassen. Daarna zal er een stabiele en vaste verdeelsleutel gelden voor de toekomst.
Het voorstel voor de nieuwe verdeelsleutel werd uitgewerkt door de burgemeesters van de betrokken gemeenten. Na grondige besprekingen kwamen zij tot een compromis dat inzet op solidariteit en evenwicht. De komende periode ligt het voorstel ter goedkeuring voor in de gemeenteraden van de verschillende gemeenten. Pas na hun goedkeuring kan het nieuwe verdeelmodel in werking treden.
Voorliggend dossier betreft de goedkeuring van de lastvoorwaarden en gunningswijze van de overheidsopdracht: aankoop LED-verlichting voor de feestzaal Casino Koksijde.
De raming bedraagt 172.000,00 euro excl. btw of 208.120,00 euro incl. 21% btw.
Motivering: De huidige verlichting voldoet absoluut niet meer aan de huidige normen en verwachtingen. Wisselstukken zijn niet meer verkrijgbaar. Tijdens de huidige verbouwingen van de feestzaal worden deze lampen vast in het nieuwe grid gehangen. Deze lampen kunnen dan universeel gebruikt worden voor het belichten van beurzen, diners, theater, circus, fuiven,… Er werd gekozen voor deze optie en niet voor het alteratief van beweegbare trekken wat een veel grotere uitgave zou betekenen.
In de gemeenteraad van 10 februari 2025 werd de aankoopakte van duingrond, kadastraal bekend volgens titel en recent kadastraal uittreksel sectie E, nummer 8HP0000, dit voor de prijs van € 5.523, goedgekeurd. Het perceel ligt in het projectgebied van het "Blue Deal Hazebeek project".
Op 27 februari 2025 was de ondertekening van de akte voorzien maar de eigenaar van de duingrond was niet akkoord met de clausule 'bijzondere voorwaarden'.
Er werd een aangepaste ontwerpakte opgemaakt waarbij de clausule 'bijzondere voorwaarden' door beide partijen werd goedgekeurd.
Partijen zijn het volgende overeengekomen :
Indien binnen de 5 jaar vanaf de datum van ondertekening van huidige akte de bestemming van de percelen zodanig wordt gewijzigd dat de bedoelde grond in aanmerking komt voor een stedenbouwkundige vergunning voor het bouwen van een woning en dat de bedoelde grond geen enkele internationale of gewestelijke bescherming meer geniet, beschikt de verkoper gedurende een termijn van 6 maanden vanaf de publicatie van de bestemmingswijziging over een recht van terugkoop van het betreffend perceel. De prijs van de grond die het voorwerp vormt van de terugkoop wordt bepaald op grond van de prijs zoals bepaald onder het relevant artikel van de huidige koopovereenkomst (akte), verhoogd met de wettelijke rente tot op datum van de akte van terugkoop. Indien er een planbatenheffing verschuldigd zou zijn, zal deze door de huidige verkoper XXX ten laste genomen worden.
De gemeente Koksijde wenst een deel van de viooltjesweg en de hoek met de Dahlialaan officieel op te nemen in het openbaar domein. Deze is momenteel nog eigendom van private eigenaars.
Deze zes percelen zijn kadastraal gekend onder Koksijde/Oostduinkerke, sectie 38502G leggers 496, 506, 507, 512C, 512A, 508A. Hiervoor is het noodzakelijk om bepaalde grondstroken kosteloos te affecteren aan de gemeente.
Door de kosteloze affectatie verkrijgt de gemeente het recht om de grondstroken zonder financiële vergoeding in gebruik te nemen en te beheren als openbaar domein. Dit is noodzakelijk om:
Het onderhoud en beheer van deze infrastructuur in eigen beheer te kunnen uitvoeren
De opname van dit stuk weg in het openbaar domein draagt bij aan een betere bereikbaarheid en leefbaarheid in de wijk. Het maakt een efficiënte aanleg van infrastructuur mogelijk zonder bijkomende eigendomsproblemen of extra kosten voor de gemeente.
Volgens artikel 13 van het gemeenteweg decreet is de gemeenteraad gerechtigd om de grondstrook op te nemen in het openbaar domein zonder toepassing van artikel 28 van het gemeenteweg decreet.
In de gemeenteraad van 23 juni 2025 werd de aankoopakte van een stuk perceel gelegen Van Roostraat 1 kadastraal bekend volgens titel en recent kadastraal uittreksel Koksijde, 4e afdeling, sectie G, deel van nr. 801E goedgekeurd.
In de goedgekeurde akte werd de afsplitsing van het perceel niet opgenomen waardoor een aanpassing werd gedaan aan de akte en opnieuw door de gemeenteraad moet goedgekeurd worden. Het afgesplitste perceel kreeg als nieuwe perceelnummer 38502 G 0801F.
De IWVA wenst pompproeven op te starten op volgende percelen, oud munitiedepot: Koksijde 6de afd. Wulpen Sectie A - 0101F, 0103A, 10100 02, 0237F. Deze proeven zijn nodig om na te gaan of er waterwinning mogelijk is.
Om deze watergewinning te realiseren wenst de IWVA over te gaan tot de procedure van ondergrondse erfpacht.
De erfpachtovereenkomst wordt aangegaan voor een termijn van 50 jaar welke aanvang neemt bij het verlijden van de notariële akte tegen een jaarlijkse canon van € 338,00. De canon is vooraf betaalbaar op de eerste januari van elk jaar.
Naar aanleiding van het nieuw aan te leggen bufferbekken werd de vraag gesteld of de elektriciteitscabine (Fluvius) langs de Tepelhoornstraat kon verplaatst worden en een nieuwe distributie elektriciteitscabine (26m2) mag geplaatst worden op het perceel gelegen tussen de Leopold II Laan en de Witte Burg, gekend ten kadaster 4de afdeling sectie F, nummer 736A. Zo kan er een groot deel van de leidingen van de verouderde cabine in de kerk overgenomen worden.
Het technisch bureau gaf positief advies op deze verplaatsing en de ontwerpakte, mits volgende voorwaarden
De erfpachtovereenkomst wordt aangegaan voor een termijn van 99 jaar welke aanvang neemt bij het verlijden van de notariële akte met een éénmalige vergoeding voor het vestigen van het erfpachtrecht van € 500.
Over de percelen Koksijde 5 afd./- 1 C - 0497/00A000 en 0509/00A000 en 0501/00C000 loopt een ondergrondse afwateringsbuis richting een poldergracht.
Tijdens de rioleringswerken in het kader van afwatering Nieuwpoortsteenweg richting poldergracht - Oostduinkerke werd vastgesteld dat een rioleringsbuis verzakkingen vertoont waardoor de afwatering Nieuwpoortsteenweg richting poldergracht niet meer gegarandeerd kan worden. De buis was vroegere jaren een ingeschreven poldergracht, maar door de polderbesturen werden alle ingebuisde grachten afgestoten naar de eigenaars van het bovenliggende percelen, daar deze het voordeel van de inbuizing genieten, met gevolg dat het beheer en onderhoud ten laste van de eigenaars is. Een akte van erfdienstbaarheid dient opgemaakt te worden zodat het beheer en onderhoud van de ingebuisde gracht door de gemeente kan uitgevoerd worden. Notaris Maes werd aangesteld om de ontwerpakte op te maken.
Tijdens de kerstvakantie pakt de gemeente Koksijde uit met een sfeervol winterevenement op het Theaterplein. Een tijdelijke schaatspiste vormt het centrale punt van de festiviteiten, en wordt omringd door gezellige aankleding en winteranimatie.
Momenteel is er binnen de gemeente geen bestaande overeenkomst of structurele voorziening voor de tijdelijk schaatsverhuur.
Voorgesteld wordt om een lastenboek uit te schrijven voor een concessie via openbare aanbesteding met opbod en met een minimum instelprijs van 500 euro voor een periode van drie jaar vanaf één week voor de kerstvakantie 2025 tot en met de laatste zondag van de kerstvakantie 2028.
De concessie voor het uitbaten van een beachbar op het Zouavenplein werd in het college van 12 mei 2025 toegewezen.
In het college van 2 juni 2025 werd beslist om de vorige concessie te ontbinden.
Er werd een aangepast lastenboek uitgeschreven voor de van zes jaar (2026-2032) met verlenging tot 2035, met dezelfde voorwaarden als de andere concessies beachbars.
wijzigingen met vorig lastenboek:
periode: zes jaar (2026-2032) met verlenging mogelijk voor drie jaar tot 2035
aanvulling artikel 20: Primauteit van door het Vlaamse Gewest verleende concessieovereenkomsten en/of op gemeentelijke politieverordening
Goedkeuring en ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst voor gezamenlijke opdrachten van diensten in kader van de herinrichting van de N355 Kinderlaan tussen de Louisweg en Nieuwpoortsteenweg (inclusief kruispunten) en de Polderstraat tussen de Kinderlaan en Noordzeedreef. Samenwerkingsovereenkomst tussen Agentschap Wegen en Verkeer en de gemeente voor het aanstellen van een studiebureau voor opmaak van een verantwoordingsnota, indienen omgevingsvergunning en bestek en meetstaat der uitvoering.
In de Middelkerkestraat zijn er geen kortparkeerplaatsen (max. 30 minuten met parkeerschijf) zoals in de andere zijstraten van de Zeedijk voorzien. Er kunnen 2 kortparkeerplaatsen voorzien worden aan de westkant tegenaan de Zeedijk zodat dit uniform is zoals in de andere zijstraten.
In Wulpen, omgeving Dorpsplaats, werden de borden van zone 30 i.k.v. schoolomgeving niet weggenomen.
De huidige zone 30 omvat enkel het pleingedeelte van de Dorpsplaats. Er zou een kleine wijziging doorgevoerd worden zodanig dat de Kerkwijk, Jules Leroystraat en de Dorpsplaats vanaf de Veurnekeiweg ook in deze zone 30 vallen. Dit valt samen met de zone van bebouwde kom van Wulpen. Doordat de bebouwde kom samenvalt met deze zone 30, dient er enkel ter hoogte van het begin van de bebouwde kom een C43 met aanduiding van 30 km/h aangebracht te worden.
Andere zones waar momenteel maximale snelheid van 30 km/h van toepassing is:
Wulpen aan noordzijde van de Veurnekeiweg (bevraging is lopende hieromtrent), Oostduinkerke Zeedijk, Koksijde en Sint-Idesbald Zeedijk, Groenendijk Zeedijk, Koksijde-Bad omgeving Zeelaan.
Op 11 december 2025 om 19u00 vindt de jaarvergadering plaats met volgende agendapunten :
Op 16 december 2025 om 18u00 vindt een algemene vergadering plaats met volgende agendapunten :
1. Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV m.b.t. de overgang van de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken van de gemeenten Asse, Dilbeek, Grimbergen, Lennik, Liedekerke, Machelen, Meise, Merchtem, Opwijk, Pajottegem, Pepingen, Roosdaal, Steenokkerzeel en Vilvoorde van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius West (partieel te splitsen vereniging) naar de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Halle-Vilvoorde (overnemende vereniging):
a. Vaststelling van de in het splitsingsvoorstel opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.
b. Kennisneming van het splitsingsvoorstel (art. 12:59 WVV), van het omstandig verslag van de Raad van Bestuur (art. 12:61 WVV) en van de Commissaris (art. 12:62 WVV) met betrekking tot het voorstel tot partiële splitsing door overneming en van eventuele belangrijke wijzigingen in activa en passiva van het vermogen (art. 12:63 WVV), met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking van de partiële splitsing per 1 januari 2026.
De deelnemers kunnen één maand voor de Buitengewone Algemene Vergadering op de website van Fluvius West (https://over.fluvius.be/fluvius-west-bav-december-2025) kennis nemen van het splitsingsvoorstel, voormelde verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 12:59, 12:61 en 12:62 WVV en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.
c. Goedkeuring van:
i. De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius West (partieel te splitsen vereniging) om de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken van de gemeenten Asse, Dilbeek, Grimbergen, Lennik, Liedekerke, Machelen, Meise, Merchtem, Opwijk, Pajottegem, Pepingen, Roosdaal, Steenokkerzeel en Vilvoorde, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Halle-Vilvoorde (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 30 juni 2025, met inwerkingtreding per 1 januari 2026 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 30 juni 2025 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2025.
ii. De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.
iii. De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.
d. Aanvaarding van de uittreding voor de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken van de gemeenten Asse, Dilbeek, Grimbergen, Lennik, Liedekerke, Machelen, Meise, Merchtem, Opwijk, Pajottegem, Pepingen, Roosdaal, Steenokkerzeel en Vilvoorde vanaf 1 januari 2026.
e. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:
i. De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 1.a vast te stellen;
ii. De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;
iii. Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving;
iv. De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2025, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2025;
v. Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;
vi. Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Buitengewone Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.
2. Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius West (partieel te splitsen vereniging) om de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken van de gemeente Kampenhout, dewelke zij heeft toevertrouwd aan Fluvius West, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Zenne-Dijle (overnemende vereniging):
a. Vaststelling van de in het splitsingsvoorstel opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.
b. Kennisneming van het splitsingsvoorstel (art. 12:59 WVV), van het omstandig verslag van de Raad van Bestuur (art. 12:61 WVV) en van de Commissaris (art. 12:62 WVV) met betrekking tot het voorstel tot partiële splitsing door overneming en van eventuele belangrijke wijzigingen in activa en passiva van het vermogen (art. 12:63 WVV), met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking van de partiële splitsing per 1 januari 2026.
De deelnemers kunnen één maand voor de Buitengewone Algemene Vergadering op de website van Fluvius West (https://over.fluvius.be/fluvius-west-bav-december-2025) kennis nemen van het splitsingsvoorstel, voormelde verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 12:59, 12:61 en 12:62 WVV en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.
c. Goedkeuring van:
i. De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius West (partieel te splitsen vereniging) om de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken van de gemeente Kampenhout, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Zenne-Dijle (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 30 juni 2025, met inwerkingtreding per 1 januari 2026 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 30 juni 2025 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2025.
ii. De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.
iii. De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.
d. Aanvaarding van de uittreding voor de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken van de gemeente Kampenhout vanaf 1 januari 2026.
e. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:
i. De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 2.a. vast te stellen;
ii. De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;
iii. Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving;
iv. De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2025, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2025;
v. Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;
vi. Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Buitengewone Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.
3. Statutenwijzigingen:
a. Kennisneming bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 6:86 van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen (WVV);
b. Kennisneming bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 6:87 van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen (WVV);
c. Kennisneming voorafgaand niet-bindend advies Vlaamse Regering d.d. 23 juli 2025;
d. Goedkeuring voorstel van statutenwijzigingen (inclusief de wijziging van het voorwerp);
e. Vaststelling van de opschortende voorwaarden met betrekking tot de statutenwijzigingen;
f. Verlenen van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om de al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden met betrekking tot het agendapunt 3 vast te stellen;
g. Verlenen van een machtiging aan de Secretaris van de Raad van Bestuur met mogelijkheid van subdelegatie om de statuten inclusief de bijlagen te coördineren.
4. Verlenen van machtiging aan de Secretaris van de Raad van Bestuur met de mogelijkheid tot subdelegatie voor de opmaak en finalisering van de nodige documenten en voor de afhandeling van de formaliteiten met betrekking tot de agendapunten 1, 2, en 3, en om de beslissingen genomen in de agendapunten 1, 2, 3, 7 en desgevallend 9 en 10 bij authentieke akte te doen vaststellen.
5. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet over het lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2026 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2026.
6. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig artikel 6:114 e.v. WVV.
7. Aanvaarding toetreding/uitbreiding aansluiting gemeenten voor (neven)activiteiten.
8. Beëindiging deelnemerschap Fluvius West in Leiedal.
9. Statutaire benoemingen.
10. Statutaire mededelingen.